Köpte en lite ”finare” variant av duschpistol förra året. En gardena multisprinkler i metall och med många olika lägen. Den kändes robust och hållbar.
Tji fick jag.... den höll en säsong (precis som allt annat med Gardena) och nu läcker den i handtaget!
Någon som råkat ut för samma och lyckats laga? Känns tråkigt att VARJE säsong behöva köpa nya grejer hela tiden.... så onödigt!
Vet inte om den går att laga eller om det bara är till att köpa en ny.
Den läcker någonstans kring slanganslutningen, men på insidan i botten av handtaget. Men blir inte klok på var och vet inte hur jag kan plocka isär pistolen mer. Hade velat få loss hela plast ”patronen”
Ideer?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan man få loss hela plast patronen som sitter på insidan måntro?
Logga in
Skapa konto
Här någonstans läcker den...
Logga in
Skapa konto
Här själva anslutningen, fast jag har skruvat av snabbkopplingen i botten. Här bakom någonstans läcker det?
Nu hjälper det ju inte dig, men för andra som läser tråden kan det vara idé att alltid se till att tömma ur liknande munstycken på hösten. Det finns i princip alltid kvar vatten i dom så man får ha dem löskopplade, trycka in handtaget och skaka för att få ut det sista.
Jag inbillar mig iaf att jag numera inte får lika mycket sönderfruset under vintern som tidigare.
Jag inbillar mig iaf att jag numera inte får lika mycket sönderfruset under vintern som tidigare.
Har, och haft, Gardenakopplingar och munstycken som hållit i 8-10 år, men den som plattläggarna lånade förra april och lät ligga utomhus frös sönder (och de ersatte den), så @crazytok jag tycker också att Gardena håller bra kvalitet så länge en inte låter munstyckena/pistolerna ligga utomhus när det blir frysgrader.