N
Jag har inte budgetmässigt mandat för att installera ett B&O system eller motsvarande. Däremot har jag fullt stöd för alla initiativ som eliminerar kabelhärvor och andra störande moment ur ett estetiskt perspektiv :). Jag kommer köra ett rum som primärt musiklyssningsrum med hifi utrustning. Dessutom planerar jag att sätta in takhögtalare både i övervåning och undervåning från tex. DLS (http://www.dls.se/homeaudio/Inwallswe.htm) för att göra det möjligt att höra musik i (nästan) alla rum. Alla högtalare kommer matas från samma stärkare(en gammal pålitlig NAD), från hifi rummet.
Någon som har någon erfarenhet av DLS eller förslag på andra inbyggnadshögtalare?

Jag kommer också dela in högtalarna i segment så jag i framtiden kan välja annan matningskälla för olika grupper av högtalare. Någon som känner till någon väggdosa för RCA som möjliggör patchning mellan segement?

Jag har idag en DSM-320 som är kopplad till både stereo och TV som står bredvid varandra. I den nya kåken kommer de stå på olika våningsplan. Antingen matar jag stereon med denna eller så sätter jag upp något nytt interface mot media servern. Om jag kör DSM-320 spåret som måste jag komplettera med någon liten skärm för att kunna se och bläddra i innehållet. Någon som har förslag på liten diskret skärm att använda? Eller annat alternativ på interface som innehåller display?

Kommer mest ihåg DLS som en gammal polisradio-scannertillverkare...

N
Har varit och lyssnat på Sonace högtalare och blev imponerad. Det blir Sonace högtalare i taket. Kommer även bygga in vägghögtalare från Sonace för surround till TV:en. De hade också snygga infällda högtalarterminaler för inkoppling och patchning mellan olika källor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.