6 524 läst ·
26 svar
7k läst
26 svar
Universal kodlås till garageportöppnare?
En produkt som inte verkar finnas, märkligt nog, är en trådlös kodpanel för utomhus montering, med en mottagare som placeras inne i stället för tryckknapp på väggen. Som alltså ersätter tryckknapp på insidan, och som kan manövreras med kod från utsidan. Konstigt att ingen har uppfunnit en sån.
Det är jag säker på att en sådan redan finns. Om inte annat som en app i telefonen.G gbgustaf skrev:
Jag är rätt säker på att en väns föräldrar hade så redan för över 20 år sedan.G gbgustaf skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Jag har löst problemet, kopplade bort min öppnare, orkade aldrig vänta på den långsamma motorn.
Larmade garageporten så att när den öppnas 2 cm så går en 120 db siren direkt.Sirenen är placerad i huvudhöjd och är av större modell. Alltså inget fånigt pipande utan mer lastbilstuta, fast hela tiden.
Hemlig knapp som kopplar till/bort magnetkontakten. Har haft det olåst i drygt 10 år nu, jag väntar fortfarande på att någon ska försöka.
Larmade garageporten så att när den öppnas 2 cm så går en 120 db siren direkt.Sirenen är placerad i huvudhöjd och är av större modell. Alltså inget fånigt pipande utan mer lastbilstuta, fast hela tiden.
Hemlig knapp som kopplar till/bort magnetkontakten. Har haft det olåst i drygt 10 år nu, jag väntar fortfarande på att någon ska försöka.
Det beror på vad det är för typ av mottagare/signal.
Mina solgardiner styrs med 433MHz via en fjärr men det var omöjligt att hitta något som gick att använda istället, eller styra via RF "kloning".
När jag kollade via datorn och läste av signalen såg jag att den var olika varje gång, s.k. rullande kod.
De flesta garageportar har rullande kod som säkerhet, annars skulle man kunna "sniffa" koden när som helst och sen kunna öppna.
Vad jag vet finns ingen "klonare" som kan hantera rullade kod...
Mina solgardiner styrs med 433MHz via en fjärr men det var omöjligt att hitta något som gick att använda istället, eller styra via RF "kloning".
När jag kollade via datorn och läste av signalen såg jag att den var olika varje gång, s.k. rullande kod.
De flesta garageportar har rullande kod som säkerhet, annars skulle man kunna "sniffa" koden när som helst och sen kunna öppna.
Vad jag vet finns ingen "klonare" som kan hantera rullade kod...
Klicka här för att svara