Orange batteriladdare av märket DEFA, text på svenska och finska, ansluten med kablar, reflekterande yta under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är någon som vet om den batteriladdare?
12v/3A.Köpte på loppis.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Gjord för att sitta monterad i bilen kopplad med motorvärmare och gå samtidigt som den
 
Kan man ladda som vanligt?
 
M Manhunter skrev:
Kan man ladda som vanligt?
Ja alltså det går,men den har väl inte någon vanlig kontakt?
 
2 st ring kabelskor och jordad kabel till vägguttag
 
Vad är problemet, koppla på batteriet som ska laddas på ringkabelskorna och stoppa i kontakten i vägguttaget.
 
D Dilato skrev:
Vad är problemet, koppla på batteriet som ska laddas på ringkabelskorna och stoppa i kontakten i vägguttaget.
Den brukar inte ha en vanlig kontakt, gjord för att sitta med motorvärmarkabel
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Den brukar inte ha en vanlig kontakt, gjord för att sitta med motorvärmarkabel
Jag förstår det, men TS påstår ju att den har jordad kabel till vägguttag?
 
  • Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
Missade det inlägget...
Men lägg upp fler bilder på den så kan vi säkert säga mer...
 
Det är en batteriladdare på 3 Ampere. Dvs ganska liten för underhållsladdning. Används separat eller tillsammans med motorvärmare eller kupevärmare i bil. Har därför samma runda kontakter som övriga DEFA motorvärmarkablar.
Men man kan naturligtvis även använda den för att ladda 12v blybatterier utan fordon.
Frun har en sådan i sin bil men ingen elektrisk motor eller kupevärmare.
Laddar ett normalstort bilbatteri på ett dygn ungeffär.
 
S
Byt ut ringkabelskorna mot batteriklämmor så är det enklare att koppla in ett batteri:
Två isolerade kabelskalare med röda och svarta handtag på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Finns på Mekonomen, Jula, Biltema mm.

Laddaren är lite klen för normal laddning av bilbatteri men absolut inte klen för underhållsladdning (där strömmen är några tiotal milliampère).
 
"tror" det är en sån som när du ansulter defa motorvärmare/kupevrämare kabeln så samtditigt laddaren den accun
 
  • Ledsen
StureS
  • Laddar…
S
HogeN HogeN skrev:
"tror" det är en sån som när du ansulter defa motorvärmare/kupevrämare kabeln så samtditigt laddaren den accun
"accun"? Vad menar du?
 
S StureS skrev:
"accun"? Vad menar du?
Troligen bilens "batteri" d.v.s. blyaccumulatorn. Elaccumulatorceller baserade på bly-teknik, ihopsatta till ett batteri.
 
S
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Troligen bilens "batteri" d.v.s. blyaccumulatorn. Elaccumulatorceller baserade på bly-teknik, ihopsatta till ett batteri.
Förstår det, men inte varför han hittar på egna termer istället för att använda etablerade ord.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.