8 707 läst ·
23 svar
9k läst
23 svar
FAST IP-ADRESS med telia, går det???
Kan min D-LINK DSL-G604T ha det??? Finns det svenska sidor om detta???
Jag har kollat i manualen till den och det ser inte ut som att det finns den funktionen tyvärr. Du skulle överhuvudtaget gått upp en nivå istället för D-link köpt 3-com eller Linksys. Inte alltid som d-link är så problemfria. Har du kvar öppet köp rekommenderar jag byte.e_richard skrev:
Okej , den är snart 1 år gammal...
Aldeles riktigt; kolla på dyndns hemsida, linksys brukar ligga bra till.
DLink har många modeller med support för DynDns, men den är buggig (åtminstånde 604 mfl) så det är inget att rekomendera. (Man blir avstängd från DynDNS efter någon månad, om man kör med detta påslaget)
- Micke
DLink har många modeller med support för DynDns, men den är buggig (åtminstånde 604 mfl) så det är inget att rekomendera. (Man blir avstängd från DynDNS efter någon månad, om man kör med detta påslaget)
- Micke
D-links game lounge router (wireless) funkar i alla fall utmärkt. DI604 har jag också använt i flera år ihop med DynDNS med hyfsad framgång. Jag har aldrig blivit avstängd, men den har missat uppdatering ibland. Lite ostadig. Jag hade iofs ett betalt custom domän konto, vilket kanske har högre "tollerans" mot abuse.
Själv har jag blivit utestängd (DI604, betalande (custom DNS)), och det var ganska många diskussioner på deras supportforum, och faq:ar m.m. om DLinks oförmåga att hålla sig enligt specifikationen. (uppdaterar aldeles för ofta)
Kanske finns det dlinkar där dom fixat detta, men ska man köpa en router så kan det ju vara ide att ta en av de godkända. Eller, vilket jag personligen tycker är bättre, servern ta han om hela baletten.
Senaste routern jag köpte var deras gamingrouter, bara för att få bra bandbredd och gigabit switch i samma burk. Får drygt 95mbit i troughput genom den, vilket är bra! Men komponentkvaliteten är det sämre ställt med, har bränt 2 nätdelar och 2 routrar har pajjat (taskiga kondingar) från DLink under 5 års tid.
Klicka här för att svara