innan snickarna sätter igen väggarna så vill jag kunna förbereda för kablar m.m till Tv och även stereon på väggen. Har tänkt mig ett vanligt papprör som går upp ca 1 meter och sedan göra 2 hål i väggen där man för ner kabeln och ut till kontakten nere vid golvet ?
har någon gjort detta och kan ge tips ??
kanske en annan lösning ?
tacksam för svar

Var kommer matningen ifrån? Vinden?

Det finns grövre VP-rör i plast som kanske är en bättre idé än papp..
Biltema har även platsrör 32/40 mm (typ avloppsrör till tvättställ).

GoForIt skrev:
Biltema har även platsrör 32/40 mm (typ avloppsrör till tvättställ).
Jag funderade lite på detta för egen del och kom på att mina överblivna vita centraldamsugarrör kommer passa utmärkt till detta - jag ska dra sladd från TVn (som hänger på väggen) till underliggande TV-bänk. Det som kan vara knepigt är scart-kontakter.... El drar man väl lämpligen fram till en position bakom TVn..

Det är väl väl inte jordens roligaste men scart går att löda själv så dra igenom och löd fast den ena kontakten är en variant.

mats_o skrev:
Det är väl väl inte jordens roligaste men scart går att löda själv så dra igenom och löd fast den ena kontakten är en variant.
Ett bättre alternativ är att uppgradera utrustningen så att man slipper scartarna och helt håller sig till HDMI.....:)

Bara så dåligt med videoapparater som klarar hdmi :)

Vad som kan vara ett alternativ om man har en platttv och en bra soroundförstärkare är att se hur bra videomixer den har.

Mikael_L
Grattis mats_o, det var inlägg nr 5000 ... ;)

mats_o skrev:
Bara så dåligt med videoapparater som klarar hdmi :)

Vad som kan vara ett alternativ om man har en platttv och en bra soroundförstärkare är att se hur bra videomixer den har.
Mats, videoapparater är något som hör 80talet till. Finns det inte HDMI ut är det dags att uppgradera eller slänga....;)

VP-rör finns i dimensionen upp till 50 mm tror jag. Själv använde jag 32 mm VP till min proj men det beor ju allt på vad du ska dra genom röret, svängar och hur långt. Dra detta genom en apparatdosa så kan du terminera detta på ett fint sätt genom att använda täcklock från den elserie som du i övrigt använder i huset. Om hålet kommer att synas överhuvudtaget dvs.

http://hem.bredband.net/b534741/Bild 077.jpg

hej och tack för svar, jag tar elkodosorna till elen och använder på väggen . det blir helt Ok .
det är klart att man vill ha HDMI kabeln med man vill ju ev dra ner scart m.m ändå till allt funkar...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.