2 378 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Modifiera 100V inbyggnadshögt.
Har kommit över 100V inbyggnadshögtalare som jag har planerat att placera i badrumstaket.
Men jag har ingen 100V förstärkare och är inte intresserad av att köpa en, finns det möjlighet att demontera den inbyggda transformatorn och använda dom som "vanliga" högtalare ?
Trafon har olika impedansingångar;
1kΩ, 2kΩ och 4kΩ
Tacksam för hjälp.
Men jag har ingen 100V förstärkare och är inte intresserad av att köpa en, finns det möjlighet att demontera den inbyggda transformatorn och använda dom som "vanliga" högtalare ?
Trafon har olika impedansingångar;
1kΩ, 2kΩ och 4kΩ
Tacksam för hjälp.
Finns ingen märkning är det oftast bara att koppla ur trafon helt och mäta impedansen på anslutningarna mot elementet. Har dock sett några modeller med inbyggda delningsfilter så du kanske får gå förbi dessa.
Något helt annat som du behöver ha i åtanke är ifall den aktuella modellen är gjord för våtrum eller inte.
Något helt annat som du behöver ha i åtanke är ifall den aktuella modellen är gjord för våtrum eller inte.
Anledningen att jag ska använda mig av sådana högtalare, är att jag fått tag på dom gratis. Har skruvat av "burken" och där sitter endast en trafo monterad och inget delningsfilter. Ska ta fram multimetern och mäta impedansen.
Och IP-klassning har jag koll på, så det är inga problem.
Tack för svaren.
Och IP-klassning har jag koll på, så det är inga problem.
Tack för svaren.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden