Robotgräsklippare
snowjim: Verkar vara lungt faktiskt om man tittar här : http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Kabelklammor-och-spannband/Krympslang-2000034101/
Tim G: Haft min i två år nu och jag är mycket nöjd fortfarande! Hade den inne på garantiservice efter ett år, den kände inte av laddningsstatus så de bytte nån vital del i hjärnan samt kontaktdon och bytte framhjulen. En omgång knivar räcker hela säsongen med en vändning mitt i. Blev erbjuden vinterservice samt vinterförvaring via mail och nappade. Riktigt billigt med tanke på att man
kaptnen: Ja, det hade blivit massa mer körande i det första alternativet tror jag. Här står den fint skyddad i norrläge och utan insyn också, så läget känns som det rätta.
brevik: Stort tack quick! Det var helt enkelt bara att ta i lite :)
jorgeli: [citat] Får svara mig själv då :-) Det går inte att nollställa räknaren utan programmerare från service verkstaden. Så får bli att skriva upp drift timmarna efter batteri bytet istället
n1zz3: Om det är den gröna modellen alltså RS/RC utav Robomow är det http://www.tidab.se som har supporten. Det lilla jag har haft att göra med dom har varit kunglig.
Larry1291: Låter bra. Hur är Viking MI 632 eller honda miimo 520? Står mellan dom o husqvarna 430x. Känns som man kan lita på husqvarnan även om den är lite dyrare. ☺
mexitegel: Hum, jo lokalt är ju bättre. Får väl förhandla byxorna av honom :)
sethha1: Ska ladda min älskling efter vinterdagar men när jag kör in den i laddstationen börjar det ladda men sedan backar hon ut och kör in igen. Så här håller det på. Vad göra? Nödslakt i Sävsjö?
Demmpa: Med Gardenas (Husqvarna) klippare följer det med en ca tio meter lång klenspänningskabelförlängare, har inte koll på om det även följer förlängningskabel till automovern, borde stå i manualen. Se till så att det sätt ett antal uttag ute på huset/garaget på strategiska ställen.
iSnobben: Jag har en HQ 310, grannen har en 315, mamma och pappa har en 305 och vi är väldigt nöjda. Ingen av oss har haft problem med driftstopp som vi inte själva har orsakat. Svärfar har en från Biltema och det är tur att han är pensionär för den behöver övervakas och han vågar inte använda den när han inte är hemma. Har hört liknande om andra billiga klippare så vi tog ett säkert
quick: Stenplattor går bra att köra på. Går bra att lyfta upp plattorna och lägga slingkablarna under till och med. Något som jag verkligen rekommendera innan du slår till på en klippare är att laddahem instruktionsboken till den modellen du är intresserad av och tittar igenom lite hur det funkar. Husqvarna har till alla sina modeller på sin hemsida. Det brukar räta ut många frågetecken.
MrPlow: Ja, eftersom den gått av på fler ställen så låter ju vilda djur som den mest troliga förklaringen. Kanske dags att gräva ner den!
Sandwich11: Jo, jag var inne på en HQ 310. Däremot måste man numer köpa till installationskit (kabel och liknande).. Såg nu att Gardena R80li var på kampanjpris hos robotexperten för 10.499kr! Så jag slog till! http://www.robotexperten.se/produkt/gardena-r80li-robotgraesklippare/ Erbjudandet gäller endast en dag till för er som är intresserade! :) Tack för svaren!
legion: Skarva på bara, inga problem om du använder orginal 3m-skarvarna.
Mr_Smurf: Vilken som är bäst beror på hur din gräsmatta ser ut. Alla fabrikat har olika egenskaper som gör att en del passar bättre eller sämre till trädgårdar med en viss layout.
enriko: Worx funkar utmärkt på platt mark. Tyst, prisvärd och enkel att programmera. Den är inte lika smart som HQ, och har problem om tråden ligger tvärs en nedförsbacke. Har inte heller guide kabel som Gardena/HQ. Mvh Henrik
Jon-Erik Larsson: [citat] Hittade du felet? Jag har samma sak med min. Mvh jon-erik
joabnu: Har funderingar på att skaffa robot jag med och parkerar också bilarna på gräsmattan. Har tänkt att det kanske skulle funka att sätta en liten "stolpe" i nosen av roboten så den inte kommer under bilen och fastnar. Om det är någon bra ide vet jag dock inte, Kanske den fastnar i buskar och annat pga "stolpen", gör märken på bilen osv.
yonna: Glöm inte att förhandla fram längre garantitid dvs att den börjar när du kör igång den till våren. Jag gick själv på en nit när jag köpte dyr gräsklippare på hösten och som la av inom ett års bruk
rodeye: Ah, det var en dum fråga. ledsen för den...! Ett par googlingar gav svaret. //Jonas
boltis: Autoclip 524s med extra batteri. Godkänd för åtminstone 3500 kvm.
Jonas Ottosson: ne ,konstigt nog verkar det som om skf inte tillverkar det.trodde dom tillverkade alla
mexitegel: Värt att tänka på är att den areal som klipparen maximalt kan hantera innebär i princip drift 24 timmar per dygn 7 dagar i veckan.
anno2069: Vår flyttade in för 2 veckor sedan och bor numer i garaget och har det bra och blir rengjord
MrSmith: Att tänka på är att 330X har ett större installationspaket. Kan vara idé att kolla hur mycket begränsnings- och guidetråd du behöver, den är inte helt gratis.. Sedan när det är dags för batteribyte blir det dyrare med 330 de den har två st. Så det gäller att inte låta klipparen gå i onödan.
ola_: Jag köpte en Gardena R160 i somras (samma klippare som AM 220AC men med annat skal och bättre hjul). Den har funkat jättebra fram tills för några veckor sedan, då jag började hitta den sorgsen på gräsmattan på mornarna och intrycket var att han inte hunnit klippa mycket innan ledsamheten inträffat. Efter spioneri märker jag följande scenario: * Jag hjälper klipparen in i
CandyManX: Mejla Clipperservice. "swrennsport@gmail.com". Som är service ställe för Rustas Clipper 1200. Tror (vet inte) att dom servar julas klippare också....