Hej,

Jag har en ca 5år gammal 220AC som i slutet av förra året började stanna med felmeddelandet "Klippare lyft" en eller ett par gånger varje dag. Efter att man petat på klipparen lite så kör den glatt vidare.

Jag har kollat på sensorn och den sitter åt rätt håll.
Är det korrekt att sensorn endast sitter fast i toppänden och liksom vilar mot botten?

http://www.gplshop.se/husqvarna-aut...usqvarna-automower-220-ac-2007/lyftsensor.php

Magneten på sensorn ser lite rostig och trist ut, tror ni att det kan vara idé att byta den eller skall jag felsöka vidare?

Mvh
Johan
 
Magneten lär inte vara något problem så länge den har rätt position. Det är inte så att den kör emot någo hinder som får den att lyfta framändan?
 
Hej Johan,

Det händer att det är efter att den kört på något, men också när den är mitt på gräsmattan... det är förvisso lite ojämnt, men inte värre än innan problemet uppstod.

Igår backade den tex ut ut laddstationen, vände och stannade med felmeddelandet. Skall dubbelkolla magnetens position i kväll, den kanske är sned trots allt.

/Johan
 
Hej

Fick samma fel när jag lyft av karossen och rengjorde den förra vintern, då hade microswitchen fastnad, kom inte riktigt ihåg hur det såg ut, lyft så ser du vart den sitter...
 
  • Gilla
Stefan Linden
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.