7 933 läst ·
4 svar
8k läst
4 svar
Automower 220AC begagnad, bra köp?
Hej!
En kompis har en 2-3 år gammal 220AC som han ska sälja då han behöver en klippare med GPS för att klara hela hans tomt.
Klipparen är välservad och välskött.
Nu funderar jag på att köpa denna klipparen av honom för 10k.
Har sedan tidigare en Landroid M som isåfall skulle få nya arbetsuppgifter på annat håll.
Är en 220AC fortfarande ett bra köp eller ska man titta efter något annat?
Tack för tips!
En kompis har en 2-3 år gammal 220AC som han ska sälja då han behöver en klippare med GPS för att klara hela hans tomt.
Klipparen är välservad och välskött.
Nu funderar jag på att köpa denna klipparen av honom för 10k.
Har sedan tidigare en Landroid M som isåfall skulle få nya arbetsuppgifter på annat håll.
Är en 220AC fortfarande ett bra köp eller ska man titta efter något annat?
Tack för tips!
Skulle vilja vända på frågan lite; har du haft några problem med din Landroid ?
Skulle kanske inte lägga 10.000kr på en begagnad klippare oavsett vem som säljer den. För 5000kr kanske Ja.
Varför vill du själv ha en annan klippare, om du bortser från din kompis behov ?
Spontant så är 220AC en bra klippare, jämfört med många andra som finns att köpa idag.
Skulle kanske inte lägga 10.000kr på en begagnad klippare oavsett vem som säljer den. För 5000kr kanske Ja.
Varför vill du själv ha en annan klippare, om du bortser från din kompis behov ?
Spontant så är 220AC en bra klippare, jämfört med många andra som finns att köpa idag.
Har varit nöjd med Landroiden, men då jag har några passager som skulle må bra av guidekabel så blev jag sugen på 220:n. Detta på grund av att jag kan använda min Landroid på ett annat ställa som klipps för hand nu.
Dock fick jag se att 220 bara hade en guide kabel, jag behöver 2. Så det sket sig iallafall.
Dock fick jag se att 220 bara hade en guide kabel, jag behöver 2. Så det sket sig iallafall.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 inlägg
220:n har bara en guidekabel, men du kan ställa 3 program som kan låta klipparen vandra ut en förutbestämd sträcka längs guidekabeln. Bra för att få spridning på startpunkt. Guidekabel är ju egentligen en extra hjälp för att snabbare komma till basstationen. Har du två smala passager blir det dock inte bra med bara en guide.
Klicka här för att svara