3 135 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Nackdel att köpa en robot med för stor kapacitet
Jag har det omvända problemet mot många, pga ett väldigt bra pris skulle jag vilja köpa en Robomower men den modellen de har är 312 (upp till 1200kvm). Men min tomt är bara ca 400 kvm gräs. Ganska komplicerad men ändå, en klippare med ca 800 kvm hade gatanterat räckt. Men den kostar 3000 mer.... Vad är det för nackdel att köpa en klippare som har för stor kapacitet?
Medlem
· Södermanland
· 371 inlägg
Hur bra en klippare kommer åt har ju inget med storleken att göra, snarare med avståndet mellan yttersta delen på klipparen in till klipp-aggregatet.
Mossan hålls väl borta om man låter gräset växa högt dvs. en klippare som går att justera klipphöjden är att föredra.
En större klippare kan jag bara se som positivt att ha. De flesta går ju att ställa in efter tomtstorlek, då bör ju klipptider osv. justeras utefter vad man valt.
Mossan hålls väl borta om man låter gräset växa högt dvs. en klippare som går att justera klipphöjden är att föredra.
En större klippare kan jag bara se som positivt att ha. De flesta går ju att ställa in efter tomtstorlek, då bör ju klipptider osv. justeras utefter vad man valt.
Tack för er input. Som jag ser det så är det ju för tex robomow samma modell för 400, 800 eller 1200. Bara att de mindre är spärrade genom mjukvaran mot större yta och mindre tillbehörspaket. Så då kan man lika gärna köpa 1200. Det blir nog bra det.
Klicka här för att svara