H
Harald Blåtumme: Provat litet olika metoder, AM-radio osv. Det bästa och enklaste tycker jag är en sådan här enkel kina-testare, kostade inte många tior: [bild] Den har två lägen, en enkel kontinuitetstest som jag hellre kör med ett vanligt universalinstrument / ohm-mätare, och det andra läget. Där skickar den ut en ton i ena kabeländen, andra testkabeln ska anslutas till ett ordentligt jordspett som
5 svar · 16,0k läst
·
M
mcfber347: [citat] Hej jag hade samma problem med en 520 och det visade sig vara ledningen i en arm som sitter under dom stora muttrarna för laddningen !Ett vanligt fenomen på 520 har jag hört !Armen finns som reservdel att köpas !
1 svar · 3,9k läst
P
PGE: Om gräset är för högt så kommer knivtallriken snurra för långsamt under en period och då går den till laddaren. Mina beter sig likadant (worx2.0). Ställ upp klipphöjden så att den endast klipper lite. Ställ sedan ner den i etapper. Börja så högt att den nästan inte klipper något alls. Ställ in Max yta. Ställ upp gångtiden till 100 %. Justera sedan ner höjden successivt under
17 svar · 12,4k läst
P
Anonymiserad 147971: Olika signal är det inte, en guide terminerar ju i begränsningsslingan, så det är samma signal i samtliga kablar som är en enhet, det är bara riktningen som skiljer sig.
8 svar · 7,3k läst
·
Q
quick: [citat] Det hoppas vi på. Inte roligt med sådana problem med grannen. Blir lätt tjafs ju.
39 svar · 16,4k läst
B
Bigfoot: Glöm det där med 10 cm förresten, jag läste nog fel i manualen.
5 svar · 3,1k läst
·
legion
legion: Finns en tråd om den: https://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/276919-biltema-lmr-241-2000m2.html
1 svar · 13,1k läst
tompathepilot
tompathepilot: Fel av mig, enligt manualen gäller 1,2m på båda.
3 svar · 2,6k läst
M
mortimer: Kolla även så kablarna går korrekt på undersidan, även guidekabeln om det nu inträffar när den följer guide hemåt
2 svar · 3,0k läst
H
Henke2: [citat] Det handlar ju om att inte komma åt kniven medan du lyfter upp den. Därav den överstora skyddskåpan. Om den kör upp på din fot tex.
3 svar · 1,5k läst
HasseTeknik
HasseTeknik: Har för mig att det finns liknande experiment utförda i tråden WORX Landroid M, och att det fanns vissa risker. https://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/208892-worx-landroid-2-0-a.html "bara 350 sidor att leta i".
3 svar · 1,2k läst
·
prototypen
prototypen: Din slinga "degraderar" INTE, Koppar är koppar så fortsätt att låta det blinka och skaffa förstärkare den dag laddstation/klippare degraderat. Släppte ut min på grönbete idag, klockan gick fel med 7 minuter annars bara slipa knivarna. Protte
8 svar · 7,3k läst
S
Sam75: Hej Jag har ett problem men roboten och det är att den ibland stannar stänger av klippmotorn och girar tvärt höger mitt på gräsmattan. Klippmotorn är utbytt på garantin och roboten är uppgraderad. Den är inköpt 2015 så det är nya modellen. Har även provat att ställa om signalen. Det finns en autoclip 523 på tomten bredvid men den går som den ska. Även tråden är inflyttad ca 2m
0 svar · 2,9k läst
S
-Sudden-: Har du fått igång maskinen?
2 svar · 3,2k läst
E
emanuelj: Tack för tipset, har också funderat på denna möjlighet. Då blir det även att göra lite modifiering av begränsningskabeln, måste väl bli på detta sätt man får göra. Lägger man begränsningskabeln ihop antar jag att man får samma beteende som till en ö, dvs att klipparen kör över båda kablarna även i detta fall? [bild]
4 svar · 2,9k läst
·
Q
quick: [citat] Du har en poäng där :D
3 svar · 1,8k läst
T
TreeView: Kallas för spiralklippning, du kan ange känsligheten om den snurrar för mycket. Kan även bero på att knivarna är slöa, då blir klippmotståndet för hårt även i vanligt gräs så att klipparen uppfattar det som mer gräs.
3 svar · 1,5k läst
power650
power650: [citat] Antar att du dragit gränstråden i "röret" under laddstationen, se även till att du inte har extratråd vid anslutningen till laddstationen.
3 svar · 1,3k läst
H
Henke2: http://www.blocket.se/kalmar/Worx_landroid_wg796e__nyskick__66712145.htm?ca=21&w=3
7 svar · 6,3k läst
Corpes
Corpes: Nu har jag lagt ut slingan under plattorna och roboten ha gått ett varv runt tomten och allt fungerar, nu väntar jag spänt på att se om klippschemat fungerar.......
9 svar · 2,6k läst
·
M
MrMad: Jag tror inte att den kommer gilla att du gör en "ö" av hela huset, blir nog problem när den ska tillbaka om den råkar gå mot huset.
2 svar · 2,3k läst
J
Jaffa66: Jag har precis laddat ner uppdateringen. Då fick min spel och förstod inte när den var framme vid laddstationen. Så såg jag ett tips på att tryck på "2" och sedan hålla inne "5" när den stod helt vågrätt. Nu funkar den perfekt. Hur och varför får ni fråga någon annan. Har en WG795E type2 Hoppas att det löser sig.
5 svar · 1,8k läst
M
mroek: Man setter inn et USB-minne, og trykker på 5-tasten (kan hende man måtte trykke på 2 først, for å komme til diagnoseskjermen før man trykker 5). Loggen blir da lagret som en html-fil på USB-minnet, og kan åpnes i en nettleser.
2 svar · 2,4k läst
mexitegel
mexitegel: Vill du köpa på nätet så finns det en 5% rabattkod på bygghemma som jag tror funkar fortfarande.
4 svar · 15,3k läst
Q
quick: Du har alltså inte gjort några timer inställningar med tider då du vill att den ska vara ute och klippa? Då är det mycket möjligt att det är så att den har vila. Annars brukar det stå Redo när man inte valt något driftläge typ som timer, parkerad, laddar eller klipper eller vad den nu håller på med för tillfället. Har man öppnat luckan och man vill att den ska fortsätta att
1 svar · 3,6k läst
K
kva: Det var kontakte som ärrat loss inne i maskinen. Det gick att åtgärda utan större problem.
2 svar · 7,0k läst
timmelstad
timmelstad: [citat] Ok... Men det orkar jag nog inte, har redan lagt dem under plattor och fixat till... Får väl leva med det då...
2 svar · 3,4k läst
Q
quick: Kantklippningsfunktionen som andra fabrikat har fungerar väl så där efter som den kantklipper ju bara runt den "slingan" som laddstationen står på. Har man öar vilket man ofta har så blir det ju inte kantklippt där. Ännu värre om man har gräs hela vägen runt huset så hela huset där även laddstationen oftast står blir en ö. Då kantklipper den ju bara runt huset och inget runt
7 svar · 11,0k läst
·
P
pingflood: < 2 år gammal, man blir så trött.... :confused: Kom hem idag till felmeddelande att "right wheel drive" inte funkar. Kände lite på hjulet och det var väldigt löst. Plockade bort plastpluppen och skruvade bort hjulet. Hela axeln var väldigt lös. Såg att det fanns en lös skruv som syntes under navet, så fick ta en M8 bult och dra åt för att få loss själva navet (det sexkantiga).
0 svar · 4,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.