Hej!

Står och väger mellan dessa två. Har ca 800 kvm gräsmatta och har tänkt att endast klippa på natten. Lätt tomt (tror jag), den behöver dock åka över en stenlagd gång och en liten sträng gräs som är ca 1 meter bred.
Priset är i stort sett det samma, förutom att man får köpa till gränskabel för HQ.

Vilken bör jag välja och varför?

Mvh

Ingen som har något spännande om dessa två?

Jag pratade med några ÅF igår. Den ena som sålde HQ sa naturligtvis att dessa är bäst. Att de hade större klippområde (1500 kvm vs 1300 kvm) och en vädersensor. Frågan är om det är värt 3000:- extra. ÅF för Gardena menade att det var i stort samma maskin, HQ sålde mer på namnet. De hade sålt många och inga (!) hade lämnats tillbaka eller blivit reklamerade. Frågan är hur många de sålt och om hans kollegor kanske har skött reklamationer... 16500:- för en Gardena Sileno 1300 med 200m begränsningskabel. HQ gick på 20500:- för samma, dock med installation. Så 19000:- utan helt enkelt! Väntar på ytterligare en offert på HQ.

Att installera en sådan här maskin bör väl inte vara svårt va?

Är nog inte många här som har någon erfarenhet av Gardenan ännu efter som den är ny för året. Är ju samma tillverkare i grund och botten och maskinerna är nog väldigt lika hårdvarumässigt om inte identiska. Det som kan tala emot Gardena är väl eventuella barnsjukdomar. Men efter som den verkar vara väldigt lik 310 & 315 så hade jag inte varit orolig.

• Gilla
snowballtwo
  • Laddar…
Var och kollade på Gardena Sileno på Bauhaus i veckan och det första jag såg när jag öppnade luckan var en ingjuten Husqvarna-logga i plastluckan. När jag sedan vände på den satt det en ganska stor dekal med Husqvarnaloggan på :)

Idag var jag till den lokala Husqvarnaåterförsäljaren och fick lite priser. Då det var kampanj på 420 så kostade den lika mycket som 315

Vill du köpa på nätet så finns det en 5% rabattkod på bygghemma som jag tror funkar fortfarande.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.