boltis
boltis: En original klippmotor till en 525 (ej S modell) kostar ca 3000kr inkl.moms.
4 svar · 2,2k läst
·
mg765
mg765: Ring till supporten, behöver nog skickas in på service. +46 (0)771- 80 80 60 HPSchou A/S Åsvägen 2 E 281 37 Hässleholm Öppet: Måndag – Fredag 08,00 – 12,00 , 13,00 – 16,00 landroidservice@hpschou.se
1 svar · 1,6k läst
L
Lorentz82: Exakt jag blev fundersam när jag läste instruktionsboken. Tydligen kan ihoplimdad strömkabel ge störningar. Nu har jag den rak ca 1,5m sen e den ihoprullad under altanen, därifrån vidare till basstation. Kan inte se en annan lösning.
6 svar · 2,3k läst
·
J
jimmyboy_666: Ja har du barn är knivarna ett plus. Sen är det bra med mkt överkapacitet, tro mig så du slipper ha den gående hela dan. Är suveränt när den är klar med gräsklippningen kl 14 på dan.
8 svar · 6,1k läst
anders07
anders07: Begränsningskabeln hindrar roboten från att köra ut från området så över öppningen lägger du kabeln samt runt hela mattan (på insidan av staketet). Alla robotar känner av om de kör på något som sitter fast, ex. träd, sten eller kraftigare buske. Annars får man skapa en "ö" runt objektet med begränsningskabeln. Worx har ju sina egenheter och har en låååång tråd här på BH
1 svar · 1,6k läst
mg765
mg765: Finns den inte här?: http://www.husqvarna.com/se/support/download-manuals/?query=330x&types=O
1 svar · 4,7k läst
K
Kadey: När vår 330X ny från juni 2015 startades upp igen i år så gick den precis som vanligt. Men efter ca en månad så började de stanna på tomten utan förvarning. Detta hände dagligen och den gröna lampan på laddstationen släcktes samtidigt. Efter att dragit ut elkontakten för nätaggregatet och det får vila ca 30-60 minuter så tändes den gröna lampan igen och 330X kunde börja jobba
0 svar · 2,9k läst
Q
quick: [citat] Härligt! Kul när det löser sig.
3 svar · 1,6k läst
A
AAKEE: Jag drog kabel, har ju ändå gjort ett så smidigt verktyg så det tog kanske 2 minuter att dra de där 30 metrarna. Men: där det är inkopplat på ordinarie slinga har den en förmåga att köra förbi, och sedan hamna utanför. Ganska lätt egentligen att förstå att det blir så om det finns två signaler som säger att de är begränsning. Man kanske skulle ha låtit bli att koppla in en
2 svar · 2,3k läst
F
frav: Vad jag vet så sitter det 2st någonstans i fronten. Bosch har ju sprängskisser. Finns både bilder & webblänkar till det någonstans i Indego tråden.
2 svar · 4,6k läst
B
Berka81: Någon som haft samma problem som TS? Min Automower 220 håller på exakt likadant nämligen...
1 svar · 8,5k läst
M
mroek: Jeg syntes det var så trist at klipperen gikk rundt der uten å kunne se, så jeg designet og printet noen øyne til ham. Her står han utenfor garasjen sin: [bild] Fra et litt lavere perspektiv så ser han ganske arg ut: [bild] Det var ikke helt enkelt å designe øynene, for jeg ville ha en bra passform mot karosseriet på klipperen, og det er dobbeltkrummet i dette området. Det ble litt
0 svar · 3,1k läst
·
A
AAKEE: [citat] Japp, det är inga problem alls. Körde bara fördragning där jag var rädd för rötter ( obefogat). Som sagt, guidekabeln drogs direkt(liksom cirka 70% av begränsningskabeln)).
16 svar · 7,3k läst
·
M
matevzg: Hi all Worx owners, I analyzed recent firmware versions of Worx Landroid mowers and there was a clear sign these little buggers are phoning home every 60 seconds. What this means is, that the machines are sending data over wifi connection to Worx servers in Italy. Basically all crucial data from your robot mower is logged, probably for analytics purposes. The server address where they are sending
0 svar · 1,9k läst
F
freddeifk: Min tianchen har funkat ganska bra i två år, lite skruvar och hjul som lossnat, men inget jag inte fixat själv, Idag blev tianchen helt svart, öppnade då upp den ( har aldrig gjort det innan) Märkte då att power kabeln lossnat, satt dit den igen och skruvade ihop maskinen, och Den gick igång som den brukar, Men då dök ett annat problem upp, höjdjusteringen funkade ej som den skulle,
0 svar · 945 läst
S
-Sudden-: [bild] Detta är min supoman spm 08-320. Sköter denna lilla gräsbit på framsidan
31 svar · 20,7k läst
·
S
Stefan Gustafsson: Jag gjorde min strömlös i 10 minuter och försökte igen, då lös lampan rött när klipparen var i laddaren. Nu kör jag med den. får se hur länge det går.
3 svar · 13,7k läst
M
mjaensson: Tack för alla svar! Det verkar ju fungera bra med vilka knivar som helst då med andra ord! Självklart får man ju hålla efter de där ollonen när de faller som mest, så man minimerar risken att något skulle hända.
5 svar · 4,7k läst
HasseTeknik
HasseTeknik: Fabrikat och typ ? Finns ju ganska många att välja mellan.
1 svar · 1,3k läst
M
mroek: Jeg la opp filene på Thingiverse, om noen skulle ha lyst til å printe sine egne: http://www.thingiverse.com/thing:1657721
1 svar · 1,1k läst
·
P
PatrickL: Hej Jo att man kan temporärt kan aktivera kantklippning via "hem" knappen känner jag till. Nu gällde frågan om det fanns stöd i sw version 0.64 i menyvalet så. har hört att den isåfall återkommande klipper kanten 1 gång per vecka.
2 svar · 3,6k läst
R
Robbalove: Vet inte vad som står i manualen men Worx är ju kända för att kunna ta sig igenom trånga passager... Här är ett klipp när den tar sig igenom en passage på 60 cm. https://youtu.be/QitnoBrcWwE
4 svar · 1,5k läst
·
G
Grief: [citat] Kan det månne bero på att Worx står för en stor del av sålda klippare pga priset? Snålt folk brukar dessutom vara mer gnälliga :D
19 svar · 7,3k läst
·
C
Conny Ekman: Hej, Min Landroid WG797E, inköpt förra våren har funkat kanon ända tills igår. "Skiva Block." felkod. Rengjorde grundligt runt roterskivan, skruvade t.om. loss den för att säkerställa att jag verkligen fått bort allt gräs. Skivan spinner med lätthet runt, inget kännbart motstånd alls. Tyvärr återkom felkoden direkt vid upstart, och trots åtskilliga nolställningar ("0") startar
0 svar · 1,3k läst
H
Halle81: Jag har en klippare som ska klara 800m2 och har en tomt på drygt 300m2. Jag har den igång 7 timmar om dagen, 14-21. Det kan vara någon tuss ibland kvar på de lite svårare ställena på tomten...
8 svar · 7,9k läst
K
Kalvholmen: [bild]
2 svar · 4,7k läst
·
K
13th Marine
13th Marine: Fast nu var det kvm/h jag svarade på, även jag har hört att de klarar av att klippa större ytor än rekommenderat. Jag har bara kört min 330X ~30h, så jag vet inte hur det stämmer på vår relativt krångliga tomt.
11 svar · 2,4k läst
·
F
Fredrik Jacobsson: läs tråden Worx Landroid 2016, där står all info.
1 svar · 1,4k läst
F
Fredrik Jacobsson: Finns inget sådant, iallafall inte på den enklare 790E1. Men som sagt har man byggt ett tak till den så åker den ut vid schemalagt tid, ösregnar det så åker den hem till laddaren igen. Duggregnar det så klipper den vidare...
7 svar · 3,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.