Lexington
Lexington: Såg nu att det va jäkligt fel av mig :confused: Skäms lite!
10 svar · 55,5k läst
B
Benji9: Menade 420 :-) Robbalove: Tog kontakt med butiken på e-post men inte fått svar än!
14 svar · 7,6k läst
·
J
jorgenkarls: Vi körde 35 cm för att vara på den säkra sidan och den vänder med ca 2-3 cm kvar till fasad och plåtkanter etc så det fungerar väldigt bra :) . Tack för info !
4 svar · 30,3k läst
J
jorgenkarls: Nu har vi installerat vår AM 420 och drog igång den Sön lunch. Den gick helt felfritt första dagen och idag är den inne på andra dagen så det blir spännande att se om det blir felfritt idag också. Det känns kanonbra :) Det gick åt 400m kabel och 700st märlor så idag har jag träningsvärk som heter duga...hehe. Tack för all info !
13 svar · 9,2k läst
·
M
MB66: Allt funkar bättre med terräng-kitet. Mätte största lutningen på tomten, 27%. Det klarar alltså inte en 310 jämfört med gamla 220, utan man köper till ovan kit. Dåligt.
6 svar · 9,3k läst
J
johjos78: [citat] Hjulet drar med sig axeln en bit, men sen släpper det när motståndet ökar. Det finns inte mycket plats att få in något mellan insidan av hjulet och chassiet för att låsa axeln. Jag kanske får lämna in den, men man borde lyckad lossa hjulet själv kan man tycka. :)
7 svar · 8,0k läst
H
Harald Blåtumme: [citat] Biltemas senaste robot använde två slingor, en avgränsningskabel och en begränsningskabel. Den ena av dem för att göra öar och den andra för att avgränsa klippområdet i vanlig ordning. Säkert en bra idé om man har mycket stora - och kanske närliggande - öar eftersom roboten då inte riskera att hamna på en ö när den ska gå hem för att ladda och slösa batteri på
5 svar · 4,9k läst
B
borje19: Tack! Jag provar.
2 svar · 6,7k läst
Q
quick: Boltis har säkert lösningen på ditt problem. Men jag vill minnas ifrån någon av Stiga trådarna att det skulle gå att höja signalstyrkan i slingan. Men om jag minns rätt igenom det gäller din modell är jag långtifrån säker på.
1 svar · 4,5k läst
K
Kambol: Hej ! Har en Stiga 328S som fungerade mycket bra en säsong.......men denna säsongen har den bara krånglat .....:mad::mad::mad: Min Stiga passerar kabeln utan att stanna , detta gäller i stort sett bara slingan närmast huset ..... men kan även hända vid den "yttre" gränsen men inte lika ofta. Började med att "höja" tråden så att den låg så ytligt som möjligt eftersom jag läst i
0 svar · 3,4k läst
Ruttenrot
Ruttenrot: Tydligen inte! Ser att det är en Husqvarna. He,he.
7 svar · 3,0k läst
·
Q
quick: Härligt! Vad orsakade läckaget då? Jag har varit ute för på en 220 en gång att änden på tätningslisten hade kommit i kläm imellan chassi halvorna. Det kostade Husqvarna ett styrkort.
10 svar · 2,9k läst
O
Originalet: [citat] Jo det fungerar då jag har en liten gång mellan hus och garage där jag kan få ner kabeln i en springa mellan asfalt och husgrund.
28 svar · 7,2k läst
O
OlofJK: Man skall passa sig för att ha med out1 att göra. De har sina egna tolkningar av vad garanti är och konsumentköplagen.
11 svar · 2,7k läst
M
mortimer: [citat] Brukar avsluta med det också när jag fått bort det som sitter
3 svar · 1,8k läst
Swebreeze
Swebreeze: [bild] Testar att lägga slingan ungefär sådär enligt tips på automowers fb-sida. :) Alternativt att går runt huset medsols med guiden istället då det är en brant backe till höger om planerade platsen för laddstationen, vad tror ni?
1 svar · 2,6k läst
·
anders07
anders07: [citat] Husqvaran och Gardena är ju "samma" bolag. Skulle tro att en Gardena klippare har ca. 80% HQ delar. På min Gardena laddare står det Husqvarna t.ex. Kundtjänst är även samma för de båda.
9 svar · 2,0k läst
H
HaPe68: Den kommer stänga av sig. Och startar inte automatiskt igen efter det.
1 svar · 1,1k läst
G
Guc: Strålande! Tack för hjälpen.
2 svar · 11,8k läst
·
Q
quick: Om man även har en drönare som flyger efter och filmar roboten då ;) som sen skickar vidare film till datorn som räknar ut var den ska köra. Då skulle ju även drönare kunna flyga upp och ner och hjälpa till och klippa ifall roboten har svårt att hinna med.
43 svar · 11,2k läst
Q
quick: Ja sen får du lossa klippdisk å hela köret på under sidan så du kommer åt skruvarna till motorn. Sen får man väl inspektera motorn och se om man hittar något knas.
11 svar · 4,3k läst
R
Robbalove: Har inte testat själv men har svårt att tro att det skulle funka. Det blir för tight. Roboten lär få svårt att skilja på signalerna från de olika trådarna och det är stor risk att den kommer köra ut från området. Men det går ju alltid att testa
5 svar · 2,0k läst
P
PerFekt: Ursäkta! Trodde jag skrev i Worx Landroid-tråden. Har rättat ill det nu. Verkar som den måste in på service.
2 svar · 754 läst
Q
quick: Att testa klipparen på en annan installation och laddstationen är ju ett alternativ för att lätt ute sluta vilken del det är fel på. Om det finns någon i närheten som är villig att låta dig testa en stund vill säga.
4 svar · 10,4k läst
anderssose
anderssose: Du kan vara inne på rätt spår power650. När jag vände på den och felsökte så var en karossbult lös. Skall dra åt den rejält. Tack för svaret!
2 svar · 4,9k läst
prototypen
prototypen: Svart FK är mera UV beständig och lite ärg gör inget. Jag har orange FK men den har försvunnit ner i gräset så den hittar jag inte nu för att kolla. Protte
3 svar · 7,9k läst
M
moonlightfarmer: Hej Nån som känner till nån firma som hyr ut kabelläggare i området karlstad-örebro-hällefors-svartå mm ? Har allt förberett nu och det kommer nog gå snabbt o smidigt bara man hade en sån maskin.
0 svar · 3,7k läst
Peter2400
Peter2400: Vaselin brukar jag använda, brukar kleta på lite, lägga dom i en plastpåse och sen en påsklämma på.
1 svar · 2,7k läst
S
SvPa: 5 mm aluminium är krokarna gjorda av.
2 svar · 5,4k läst
·
P
Patrick von Zedlitz: [citat] Misstänkte att de var något i den stilen, vill ju inte skicka iväg "Lennart" egentligen för han funkar bra för övrigt
2 svar · 1,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.