Q
quick: Manualen säger minst 30cm mellan guide och begränsningen. Men det finns dom som testat med mindre. Men finns utrymme så är det väl dumt att tänja på gränser och driftsäkerheten.
1 svar · 3,6k läst
D
Davil: Hm ser nu att jag skrivit fel. Det ska naturligtvis stå : "Därför har jag sneglat lite extra på Worx Landroid 797E och även Landroid WG793E. 1 som bägge skall klara 2000 m2 gräsyta. Förutom att 797E har wifi, är det något mer som skiljer sig mellan dessa? " Av det jag kunnat hitta angående wifi så känns den nog ganska oanvändbar för min del eftersom jag ändå inte har wifi
1 svar · 2,9k läst
Q
quick: Det ska funka med vilken avgränsningskabel som helst. En del kör till och med vanlig elkabel.
1 svar · 1,7k läst
J
Jonssonmicael: Den kan ju knappt klippa alls så det tror jag inte
3 svar · 5,5k läst
Peter2400
Peter2400: Om du vill att den ska stå kvar i laddstationen så trycker man på hussymbolen, då kommer frågan "parkera i laddstationen" upp. Att trycka en siffra istället för hela pinkoden fungerar på min, det kanske är någon inställning under säkerhet som behöver ändras. [bild]
5 svar · 4,2k läst
·
larsbj
larsbj: [citat] Tack! Var ju inte så bra men, 3 år gammalt test och upplagt av någon som annars nästan bara lägger upp Automoverfilmer. Skulle vara intressant att höra från någon med verkliga erfarenheter. Eller är den så bra att det inte behövs några byggahustrådar...... :)
3 svar · 1,9k läst
Lexington
Lexington: Satte den mitt på väggen! I tråden "bilder på hus till robotklippare" (eller något liknande) finns det bilder på klippare o dragning i både hus och hörn!
10 svar · 4,1k läst
·
Q
qsecofr: [citat] Aaa, jag läste fel. Trodde du skulle byta ut den mot en 220.
12 svar · 8,6k läst
H
Henke2: Kolla här 3:50--> Även med kompensering så får de kämpa mot det som illustreras här. Vissa bättre än andra som sagt. [video=youtube;_f-4J98EWrI]https://www.youtube.com/watch?v=_f-4J98EWrI[/video]
10 svar · 5,6k läst
anders07
anders07: Bra förslag. Det ska jag göra! Och, ja, budget gick lite över... :o
14 svar · 2,2k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] Visst kan det hända. Om du exv. har problem med ungar/tonåringar som så smått börjar försöka sig på småtjuveriets bana. Men de professionella tjuvarna, som ändå står för de större skadorna, de vet mycket väl vad som går att avyttra och för hur mycket, och vad som inte gör det. Dessutom så finns ju larm, vilket ju kan fungera avskräckande på de mindre framstående. Så
6 svar · 2,0k läst
prototypen
prototypen: Till den tomten behövs nästan inte någon guide, det kommer att bli klippt bakom växthuset ändå då det finns två vägar dit. prova utan först. Det går att lägga dit en guide om det skulle behövas. Protte
2 svar · 11,4k läst
·
M
MrBoes: Har en skarv sedan tidigare men det är för långt bort. Hade turen att knata förbi grannen när en robotinstallatör var där, fick en näve skarvdon och kabel av honom, så nu är ön fixad :thumbup:
9 svar · 8,8k läst
M
MartinP666: Ja, dels kan man dra begränsningskabeln närmare kanterna ifall det inte är så att det är något hinder som den absolut inte får köra emot. Man kan även ställa ner avståndet som klipparen kör över begränsningsslingan, det minsta är 20 cm. Då borde man inte behöva så mycket som 35 cm fritt utanför kabeln.
20 svar · 6,9k läst
M
MartinP666: Eftersom begränsningsslingan går fram och tillbaka till grönsakslandet, som då blir en ö, så ska det inte vara några problem att dra guidekabeln över begränsningskabeln. Begränsningsslingorna tar ut varann när de går i båda riktningarna parallellt. Men det är kanske lugnast att separera dem :)
11 svar · 15,2k läst
·
S
svedja: Jättebra, tack så mycket för all hjälp, man kan alltså bära över den till den zonen som skall klippas.
4 svar · 2,4k läst
B
b8q: Tips, denna tråd finns redan: https://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/198172-vad-heter-er-robotklippare.html
3 svar · 13,5k läst
·
legion
legion: Nja, att inte dra begränsningsslingan runt huset är ingen bra idé. man tröttnar nog fort på att höra hur klipparen kör emot trallen ett par 100 gånger om dan. Dessutom skulle det slita hårt på karossen och de fjädrande delarna. Köp gärna en 330x om du hittar en. Exakt samma som 430x men inst.kit medföljer.
11 svar · 10,0k läst
·
OpiMaza
OpiMaza: Hej Jag har stängt tråden då Anna1984 har fått några svar på sin fråga. Jag rekommenderar Anna1984 läsa vidare i forumet. /Moderator
9 svar · 10,8k läst
·
N
Nypansson: Hej Har en Robomover G1 -98 med trasigt styrkort, verkar va svårt o få tag i detta men jag slänger ut frågan om någon har ett liggandes :D till rätt peng
0 svar · 1,9k läst
L
lazy rick: Mjuka saker bör du avgränsa, buskar och dylikt. Även låga objekt, hårda som mjuka. Träd ex har inte jag ringat in utan där studsar den emot och vänder. Bör funka bra om du lägger en högre brädbit (minst 10-15 cm tycker jag) att ringa in med. Den lär vara stadig och sitta fast Lycka till!
1 svar · 1,4k läst
U
UlfTolf: Ok tack för svar. Då får jag hoppas att det funkar...
4 svar · 2,6k läst
Q
quick: Hur har det gått med detta?
4 svar · 16,1k läst
V
vilden: [citat] Denna tabell gäller 420 men det finns ju att ladda ner bruksanvisning från Husqvarnas hemsida på de modeller du funderar över. Kan ju tillägga att det är rätt skönt med överdimensionerad klippare så man slipper ha den gåendes dygnet runt... [bild] [bild]
15 svar · 7,8k läst
·
tompathepilot
tompathepilot: På min RS615 har jag lätt 10m. Funkar även att sitta i källaren och kommunicera med klipparen som står utanför väggen, mycket praktiskt. Jag hade nog tjatat på supporten och inte gett mig, en meter är ju farligt nära om man kommunicerar med klipparen när den är igång. /Tompa
5 svar · 2,2k läst
Q
quick: Ja då vet jag inte riktigt vad det kan vara. Det är ju dessa grejer som är enkelt att kolla själv. Är nog läge att låta din åf ta en titt på den då kanske.
3 svar · 1,3k läst
J
joni: Så här ett par månader efter installation kan jag bara informera att jag är jäkligt nöjd över valet. Den bara går och går :) Jag la ner rätt mycket förberedelse för begränsningskabeln och det var det värt. Har inte behövt ändra på något. Åker förbi två hus varje dag med varsin Gforce och om dom inte står i laddaren så står dom stilla någonstans.
6 svar · 6,0k läst
P
PatrikJ: Sant! Tack
2 svar · 2,0k läst
P
2 svar · 2,0k läst
M
magnil: Ja, ganska brant mot slinga. När det är torrt fungerar det bra men inte när det är blött. Med den första programvaran fungerade det ganska bra för då gick den mot slingan och svängde när den närmade sig. Nu går den rakt mot slingan och stannar. Försöker sedan backa och då tappar den greppet om blött. Någon som hittat ett sätt att få bättre grepp på hjulen?
10 svar · 5,1k läst
·
peternicklas
peternicklas: Worx Landroid 790E.1 Spec 800kvm, löser uppgiften mycket bra.
3 svar · 1,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.