Tjena!
Har en Indego sedan 2 år nu, version 5.9
Förra hösten började den med att stanna mitt under klippningen.
När man väcker klipparen så står det "planerat tidsfönster aktivt" och så kan man välja antingen "till bas" eller "fortsätt".
Sen kan han klippa ett par timmar eller dagar innan det händer igen.
Olika ställen på gräsmattan hela tiden och inte i närheten av slingan eller några hinder.
Någon som har varit ute för detta problem?
Har mailat supporten och dom har ingen lösning på problemet����
Display på en robotgräsklippare med texten "Tidsfönster aktivt" och alternativen "till bas" eller "fortsätt".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Jag har haft samma problem. På min var det fel på själva datorn. Den startar om och då hamnar maskinen i detta läge.
När den gör detta så klickar det till i maskinen och den startar om.
Jag fick en ny maskin med detta fenomen, och det blev värre och värre. Så då fick jag en ny igen :)

Dock måste man förfölja den för att se det live, vilket ju inte är så kul.

OBS det är min tolkning att det var datorn, men stannar den plötsligt och startar om så bör det ju vara datorn. Bosch är lite hemliga eller vet inte så mycket. Jag har aldrig fått förklarat vilket fel det var.

Lycka til!

Redigerat:
GordonE skrev:
Jag har haft samma problem. På min var det fel på själva datorn. Den startar om och då hamnar maskinen i detta läge.
När den gör detta så klickar det till i maskinen och den startar om.
Jag fick en ny maskin med detta fenomen, och det blev värre och värre. Så då fick jag en ny igen :)

Dock måste man förfölja den för att se det live, vilket ju inte är så kul.

OBS det är min tolkning att det var datorn, men stannar den plötsligt och startar om så bör det ju vara datorn. Bosch är lite hemliga eller vet inte så mycket. Jag har aldrig fått förklarat vilket fel det var.

Lycka til!
Misstänkte att de var något i den stilen, vill ju inte skicka iväg "Lennart" egentligen för han funkar bra för övrigt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.