Hej,
Tittar på en maskin enligt ovan men har en fråga jag inte lyckas läsa mig till. Jag har en fastighet som delas av en "grusväg"/infart och vill att klipparen skall passera denna för att klippa denna sidan också. Kan man programmera den att vid start på guide 2 skall den inte starta klippmotorn innan den är "framme"?
Nej isolerad zon är inget alternativ.
En lösning kan vara att slänga i lite betongplattor den kan glida över på men det kommer se konstigt ut...

Tack på förhand
Magnus

Edit bifogar en karta över området, inte bra men ger en hint om hur det ser ut, röd skall då vara guidekabel.
Kom gärna med synpunkter!
robotklippare.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Ja det fungerar alltid så, på väg utmed guiden klipper den inte. Det viktiga är att göra passagen så smal som möjligt så den inte hittar in när den klipper på respektive sida.
Guiden måste också vara inuti området hela tiden, så som du ritat fungerar inte. Du måste göra en smal korridor av begränsningsslingan över vägen med guiden i mitten.

Redigerat:
  • Gilla
Klassson
  • Laddar…
Superbra, tack för svaret @legion!
Konstigt att man inte hittat något om det men kanske läst för slarvigt...
Ok, förstår vad du menar med guiden i området, kartan är gjord i Eniromaps så den är lite missvisande. Det här känns bra, ska bli spännande att komma igång och se resultatet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.