Robotgräsklippare
sblixten: Det är bara att öka på. Om du sedan märker att vissa delar klipps mindre så kan du lösa det i efterhand.
Ola Nordmann: Jeg har nylig installert min Imow 422P . Jeg opplever at hvis den skal tilbake til dockingstasjonen for å lade og kommer i kontakt med avgrensningstråden, rundt stussmattan på vei hjem, så går den bare rundt og rundt stussmattan og ikke tilbake til dokkingstasjonen. Noen som kan gi meg noen gode råd?
etompau: Blir nog bra oavsett vilken av dessa modeller du väljer. Finns lite lull-lull med BT i HQ-maskinen samt Gardena har sitt Smart-system som kan funka med Silenon. Sedan finns det lägret som förespråkar Worx och deras klippare. Vågar inte uttala mig huruvida de skulle funka på din tomt. Stiga gör också robotklippare. Kanske ngn modell skulle duga på din tomt. Stihl gör sin Viking-klippare,
Lolight: Utan att veta så säger jag en M. S är ny och troligen lite sämre med lutningar och svackor.
Turbo99: [citat] Har små problem med [citat] Är nog så är för 5000 kvadrat äller
quick: [citat] Den gör så när den använder GPS:en. Då kan den vända mitt på gräsmattan för att hålla sig inom ett visst område som den vill klippa extra på. Alla Husqvarnas klippare gör även så när dom ska hem till laddaren och känner av radiosignalen som laddstationen sänder ut. Då kör den tills signalstyrkan minskar. Sen vänder den och kör åt ett annat håll tills signalstyrkan
legion: Som sagt jag lät klipparen visa mig var guiderna ligger(y)
grymmeoffe: Tackar för förtroendet och har ni några problem så hör av er
mannen74: Tror att det är standard med bredahjul På RC312.på mon va det det. Men det stämmer nog med powerweelhs. För övrigt så vet jag inte mera ang att kunna styra den via nätet. Men tror nog att Husqvarna har det då så heter det connect tror jag. Vet inte mera om det.
Nancy Biäng: Jag har precis köpt ett hus där robotklippare ingår och har tänkt samma tanke. En av mina hundar gillar att sätta in röven i en buske när han gör nr 2, och den andre föredrar högt gräs, så jag tror inte att det kommer att bli så många rusor för Wilmer (han lystrar tydligen till det) att köra över, bra att veta att det är ok alltså.
prototypen: Klipparens slinga ger ett magnetfält som driver högtalarna. Det är som en transformator. Hjälper nog inte med uppdatering av klipparen. Slingan måste ge ett magnetfält. Prova att lägga omkull / vrida på högtalarna, det finns ett läge där de magnetiska "axlarna" ligger 90 grader mot varandra och då ska det bli tyst. Protte
pacman42: Håller för fullt på med att koda min ESP8266 som webbserver till klipparen. Kopplar in den under skalet denna gången. Jag utgår ifrån denna kod (https://forum.arduino.cc/index.php?topic=233023.30) som jag blandar med kod från mina tidigare projekt. Testade litegrann förra året, men då jag ändå måste byta batteri någon gång i år (25 minuters klipptid) så går jag all in på
stf01: Jag fick Stigan av en kompis väldigt billigt, jag skulle köpt en annan för jag sitter inte bra, är för lång, nästan 1.90. :cool:
grymmeoffe: [citat] Kan bara uttala mig om dessa och worx. Och worx gör det inte
BooBooBeGone: Hei, Min 220 AC har viser ingen ting i displayet. Den fungerer ellers helt ok. Noen som har vert borti dette før?
HMAR: [citat] Hej, Jag har lyckats lösa problemet med de den smala passagen. Är det någon som vet om man det går att skapa en separat zon under en delzon? Måste alla zoner skapas under huvudzonen? Min granne blev så imponerad av Robomowe RS 615 att de skall installera en likadan maskin. Finns det risk att begränsningsledningarna interferera med varandra. De kommer att på vissa ställen ligga
Martin Birgersson: Jag har använt kabel med krokodilklämmer mellan laddststionens laddplattor (tagit in laddstationen) och in i maskinen (öppnad) till lämplig kabelsko så nära laddpolerna som möjligt..
Bankeryd: [citat] Hej, jo jag fick ordning på det. Det var batteriet. Den funkar helt ok efter byte. Jag köpte ett originalbatteri på Husqvarna butiken. Jag tycker du ska försöka reklamera ditt batteri eftersom det bara gått ett år drygt. Lycka till!
Perik: Vi har installerat en McCulloch R1000 för en gräsmatta på ca 500 kvm också i en U-form. Fungerar mycket bra då man med guidekabeln kan få klipparen att börja i bortre ändan av gräsmattan varannan gång. McCulloch R1000 bygger på Husqvarna-teknik och har identiskt menysystem som Automower 305/308. Vår klippare klipper 14 timmar per dag under måndag till fredag och det räcker gott och
Hapsdog: Hej. Jeg tror du selv har en del af svaret. At have mulighed for reparation på et værksted er en af de vigtigste ting. Jeg har indtryk af at Class Olsson kan reparere Worx. Der er også tilfælde hvor Worx giver 3 års garanti, hvis du registrerer dig på nettet. Jeg har selv en M årgang 17. Meget tilfreds selv med 1 garantirep. Mvh
Keegan: Tack! Vi har kastat in handduken. Det är för många fel för att börja laga upp. En ny är beställd. En robomow till. Hoppas den här håller längre :)
ollefisk: [citat] Då kommer det inte finnas kvar några lokala Husqvarna-återförsäljaren, blir roboten skickad för service eller kommer pizzerior att fixa roboten när pizzan är i ugnen?? ;) Men det är svårt att sponsra affären med flera tusen kronor...:thinking:
Alko: Ok, svarar mig själv här om nån undrar över samma saker. Connect-modulen till tex 420 har GPS som kan användas för spårning, stöldvarning, men inte för att hjälpa till att styra klippningen såsom i X-modellerna. Hittar dock inte sidan där jag läste detta, men det förklarar ju också de lite inkonsekventa beskrivningarna kring GPS- stöd i Connect. Samma pris för 315X och 420 med
Stickan56: Du behöver dubbel uppsättning av laddningsstation, begränsningsslinga mm. så du kommer snart att inse att flytta runt är ingen höjdare. Dessutom är vitsen att man skall klippa lite men ofta och då blir det många flyttar med efterföljande justeringar i inställningar. Köp ett system till den plats du befinner dig minst eller där det krävs mest arbete. Om du blir nöjd med det, köp
brainstorm: Har beställt ett originalbatteri nu efter att fått fram att laddningsstationen inte kan ladda upp över den kapaciteten som originalbatteriet har.
GordonE: [bild] Hej. Jag hjälper min granne med installationen av denna klippare. I fjol tröttnade han då vi inte fick ordning på den och klippte vidare med åkgräsklipparen. I år tog jag laddaren huvud, strömboxen och gräsklipparen till en granne som har en RS630 som fungerar. Kopplade in strömbox huvud och klipparen hos honom, men samma fenomen uppstår här med. Något måste ju vara galet med