3 994 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Bosch Indego Connect buggar / osmart beteende
Har en Indego 1200 Connect som efter en service verkar fungera bättre (bl.a "huvuddatorn" blev utbytt) men den har fortfarande några buggar i mjukvaran som är irriterande.
Tänkte höra om någon annan upplever samma problem och har hittat någon smart lösning eller har en kontakt på Bosch och vet om det är någon ny mjukvara på gång till klipparna.
Kanske någon är duktig på tyska och har hittat bra information i de tyska forumen?
Jag hoppas att mjukvaran fortfarande utvecklas trots att de skrotade den här modellserien.
Skickade en "buggrapport" till supporten och fick standardsvaret att ta en ny tråd på minst 20 meter och göra en fyrkant och prova om klipparen fungerar bra där. Ja, antagligen gör den det men vad skulle det hjälpa mig när min gräsmatta inte ser ut så?
Irriterande buggar:
1. Vid "Bekräftelse av plats" och "Inlärning av gräsmatta" kan den ibland snurra runt och vända på utsidan av tråden och sticka ut mer än de 35 cm som rekommenderas som avstånd till hinder. Då slår den emot staket/väggar och i värsta fall fastnar den i planteringar.
2. Den beter sig ytterst osmart när den ska köra genom passager eller är på väg tillbaka till basstationen för att ladda. Den kör nästan alltid emot kanttråden någonstans på vägen och ofta vänder den då och följer tråden åt FEL håll en bra bit ("Bekräftar plats") innan den gör ett nytt försök. Samma sak händer om den kör emot ett hinder, den vänder, kör emot kanttråden och följer den åt fel håll en bra bit, och gör sedan ett nytt försök.
I värsta fall hamnar den i en "loop" och kommer aldrig igenom passagen eller fram till basstationen innan batteriet tar slut och den blir stående tills man kan bära tillbaka den. Dessutom nöter den upp fula spår längs gräsmattans kant i onödan.
Jag förstår verkligen inte varför den i dessa situationer inte ALLTID följer kanttråden åt RÄTT håll istället, den vet ändå ungefär var den är och vart den ska. Då skulle den ta sig igenom passagerna på första försöket och även snabbt kunna köra tillbaka till basstationen.
Tänkte höra om någon annan upplever samma problem och har hittat någon smart lösning eller har en kontakt på Bosch och vet om det är någon ny mjukvara på gång till klipparna.
Kanske någon är duktig på tyska och har hittat bra information i de tyska forumen?
Jag hoppas att mjukvaran fortfarande utvecklas trots att de skrotade den här modellserien.
Skickade en "buggrapport" till supporten och fick standardsvaret att ta en ny tråd på minst 20 meter och göra en fyrkant och prova om klipparen fungerar bra där. Ja, antagligen gör den det men vad skulle det hjälpa mig när min gräsmatta inte ser ut så?
Irriterande buggar:
1. Vid "Bekräftelse av plats" och "Inlärning av gräsmatta" kan den ibland snurra runt och vända på utsidan av tråden och sticka ut mer än de 35 cm som rekommenderas som avstånd till hinder. Då slår den emot staket/väggar och i värsta fall fastnar den i planteringar.
2. Den beter sig ytterst osmart när den ska köra genom passager eller är på väg tillbaka till basstationen för att ladda. Den kör nästan alltid emot kanttråden någonstans på vägen och ofta vänder den då och följer tråden åt FEL håll en bra bit ("Bekräftar plats") innan den gör ett nytt försök. Samma sak händer om den kör emot ett hinder, den vänder, kör emot kanttråden och följer den åt fel håll en bra bit, och gör sedan ett nytt försök.
I värsta fall hamnar den i en "loop" och kommer aldrig igenom passagen eller fram till basstationen innan batteriet tar slut och den blir stående tills man kan bära tillbaka den. Dessutom nöter den upp fula spår längs gräsmattans kant i onödan.
Jag förstår verkligen inte varför den i dessa situationer inte ALLTID följer kanttråden åt RÄTT håll istället, den vet ändå ungefär var den är och vart den ska. Då skulle den ta sig igenom passagerna på första försöket och även snabbt kunna köra tillbaka till basstationen.
Du har säkert rätt. Dock finns det väl en liten möjlighet att buggarna är så pass enkla att fixa så att Bosch tycker att det är värt det för att hålla kunderna nöjda och kanske slippa betala för klippare som skickas in på service eller köps tillbaka av återförsäljarna.E etompau skrev:
Men har de inte fixas på tre år så ser det väl inte så ljust ut.
Litt sent svar , men jeg fikk liknande betende på min Indego etter at grannen hadde installert sin Indego 400.D DanielP skrev:Har en Indego 1200 Connect som efter en service verkar fungera bättre (bl.a "huvuddatorn" blev utbytt) men den har fortfarande några buggar i mjukvaran som är irriterande.
Tänkte höra om någon annan upplever samma problem och har hittat någon smart lösning eller har en kontakt på Bosch och vet om det är någon ny mjukvara på gång till klipparna.
Kanske någon är duktig på tyska och har hittat bra information i de tyska forumen?
Jag hoppas att mjukvaran fortfarande utvecklas trots att de skrotade den här modellserien.
Skickade en "buggrapport" till supporten och fick standardsvaret att ta en ny tråd på minst 20 meter och göra en fyrkant och prova om klipparen fungerar bra där. Ja, antagligen gör den det men vad skulle det hjälpa mig när min gräsmatta inte ser ut så?
Irriterande buggar:
1. Vid "Bekräftelse av plats" och "Inlärning av gräsmatta" kan den ibland snurra runt och vända på utsidan av tråden och sticka ut mer än de 35 cm som rekommenderas som avstånd till hinder. Då slår den emot staket/väggar och i värsta fall fastnar den i planteringar.
2. Den beter sig ytterst osmart när den ska köra genom passager eller är på väg tillbaka till basstationen för att ladda. Den kör nästan alltid emot kanttråden någonstans på vägen och ofta vänder den då och följer tråden åt FEL håll en bra bit ("Bekräftar plats") innan den gör ett nytt försök. Samma sak händer om den kör emot ett hinder, den vänder, kör emot kanttråden och följer den åt fel håll en bra bit, och gör sedan ett nytt försök.
I värsta fall hamnar den i en "loop" och kommer aldrig igenom passagen eller fram till basstationen innan batteriet tar slut och den blir stående tills man kan bära tillbaka den. Dessutom nöter den upp fula spår längs gräsmattans kant i onödan.
Jag förstår verkligen inte varför den i dessa situationer inte ALLTID följer kanttråden åt RÄTT håll istället, den vet ändå ungefär var den är och vart den ska. Då skulle den ta sig igenom passagerna på första försöket och även snabbt kunna köra tillbaka till basstationen.
Løsning:I menyen kan du endre frekvens på kanttråden ..du få 4 val ... prøv det
Klicka här för att svara
