Alfredo Alfredo skrev:
Hur menar du?
Gissar att det är påståendet om att robotklippare massakrerar igelkottar på löpande band.

E etompau skrev:
Gissar att det är påståendet om att robotklippare massakrerar igelkottar på löpande band.
Oki. Helt missat den diskussionen.

H Hawkai skrev:
Tyvärr blev det inte mer än prototyp... Vill minnas att jag använde en ljussensor kopplad till ett arduinokort, ett relä och en flexibel LED-list inköpt på Ebay. Ja, ett batteri oxå :) Några problem var att få LED-listen att fästa ordentligt på insidan av chassit (väta) och att bygga in arduino, relä och ljussensor i en snygg låda som inte skulle vara i vägen. Nu för tiden får man ju inte heller köra sin klippare på natten utan uppsikt...
Tusen tack för info, ska försöka mig på något liknade (iaf i mitt huvud, troligtvis kommer det aldrig att bli något bygge...)

• Gilla
Hawkai
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hur menar du?
Igelkottar... Påpekas i var och varannan tråd att man inte ska köra på natten då igelkottarna är kvälls-/nattaktiva

plaggis plaggis skrev:
Tusen tack för info, ska försöka mig på något liknade (iaf i mitt huvud, troligtvis kommer det aldrig att bli något bygge...)
Gör det o posta bilder sen. Jag tänkte sätta fram och bakljus på min oxå, men blev aldrig nåt i praktiken...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.