Humlo
Om mina grannar har en Garderna och en Huskvarna automover på var sin sida av mig, kommer det bli problem för min robotgräsklippare om jag köper en någon av dessa två? Typ om min Gardena vill in på grannens tomt till sin "kusin", eller min automover stänger av sig för grannen stänger av sin? Är någon av dessa två bättre på att bara lyssna på mig och inte känna av vad grannarna har?

Dessa klippare använder sig av samma typ av signaler i sina kablar, alltså i princip samma hårdvara för att skicka ut signalerna. Signaleringen i varje laddstationen är unik och kodad, det bör inte uppstå några problem att ha två av dessa klippare tätt ihop.

• Gilla
Humlo
  • Laddar…
Jag och grannen har en bit där trådarna ligger mot varandra så min går in 35 cm på hans tomt och vise versa. har aldrig varit problem (HQ+Gardena, men de är ju från samma tillverkare.)

Protte

• Gilla
Humlo
  • Laddar…
Om jag inte minns fel så kom väl nån standard typ 2015 som skulle göra att klippare bredvid varandra inte skulle störa. Har man en modell som är äldre så finns kanske en risk att det inte fungerar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.