3 864 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Gardena sileno life 750.
Hej har beställt en Gardena sileno life 750.
Har en plan tomt med gräsyta på ca 500 m2.
Valde mellan denna och Husqvarna 310.
Det som avgjorde valet va priset. 10800 med hus och begr kabel.
Kommer denna klippare fungera lika bra som Husqvarna som alla skriver så gott om?
Har en plan tomt med gräsyta på ca 500 m2.
Valde mellan denna och Husqvarna 310.
Det som avgjorde valet va priset. 10800 med hus och begr kabel.
Kommer denna klippare fungera lika bra som Husqvarna som alla skriver så gott om?
Du lär bli nöjd. Klippprincipen, styrningslogik och guideslinga är likartad mellan dessa maskiner.
Sedan är min uppfattning att HQ låter sina egna maskiner vara toppmodellerna med högst pris och med en del unika funktioner.
Sedan är min uppfattning att HQ låter sina egna maskiner vara toppmodellerna med högst pris och med en del unika funktioner.
Ja vi får hoppas den kommer uppfylla förväntningarna
Jag har 2 st (750 och 1000, båda "smart life") och är mycket nöjd hittills. Har väl dock inte kört mycket mer än några testrundor efter kabelinstallationen, men testytan på baksidan av huset där gräset har varit oklippt länge gick över förväntan. Den ser ut som en vanlig gräsmatta (om än gul) nu! Jag trodde faktiskt att jag skulle få gå över den ytan med en vanlig gräsklippare först.
Personligen har jag bara ägt en Stiga innan och det är som natt och dag jämfört med Gardenan än så länge. Det jag har sett av mina vänners Husqvarnor så kan jag inte se någon direkt skillnad.
Personligen har jag bara ägt en Stiga innan och det är som natt och dag jämfört med Gardenan än så länge. Det jag har sett av mina vänners Husqvarnor så kan jag inte se någon direkt skillnad.
Nu har min gräsklippare kört ett par veckor.
Fungerar kanon.
Började med att bara starta igång den. Då klippte den inte lika mycket på alla områden på gräsmattan.
Aktiverade Yttäckning och uppgav hur mycket den ska klippa på olika områden.
Fungerar mycket bra nu.
Fungerar kanon.
Började med att bara starta igång den. Då klippte den inte lika mycket på alla områden på gräsmattan.
Aktiverade Yttäckning och uppgav hur mycket den ska klippa på olika områden.
Fungerar mycket bra nu.
Klicka här för att svara