Byggahus.se

Worx, Ryobi eller Gardena

4k läst  51 svar

?

Vilken ska jag välja?

Poll closed 2019-05-21.
  1. Worx Landroid M1000

11,1%
  2. Gardena Sileno Smart Life 1000

57,8%
  3. Ryobi Roboyagi

6,7%
  4. Annan (skriv nedan i tråden)

24,4%
  1. G
    Medlem · Nivå 7
    Tips: om du har tänkt att ha gatewayen en bit ifrån laddstationen så rekommenderar jag dig att tillfälligt ställa den nära när du kopplar upp klipparen. Dels står det att det går fortare att uppdatera (vilket den kommer att göra) och sen hade jag problem med kontakten mellan gateway och klippare i början vilket orsakade ett kommunikationsfel så att jag fick lägga till klipparen på nytt. Det har i sin tur gjort att jag har en okänd klippare inlagd i appen som jag inte kan ta bort.
    När klipparen väl är tillagd så verkar det inte vara något problem med kommunikationen längre (det fixades kanske av uppdateringen?).

Och ett annat tips, koppla upp gatewayen innan du gör något annat, även om det står att du ska vänta med det. Den ska uppdateras också och det tar sin lilla stund, så låt den göra det medan du installerar begränsningskabeln och allt annat. Klipparen installerar du dock efter att allt är klart med kabel och station.

• Laddar…
  2. Bod74
    Medlem Nivå 4
    Tack för kanonbra tips!

3. R
    Medlem Nivå 6
    Ingen som kör Honda? Deras modeller har jag med hört gott om, och det står ev för mig mellan Honda och HQ.

Mest Honda för de går så jäklar bra grejer rent allmänt...

4. Bod74
    Medlem Nivå 4
    Alltså en första tanke är att det är väldigt snålt med kabel till 1000 modellen... Det räckte knappt till min 400m2 gräsyta som förvissa är hästskoformad, men inte speciellt komplex med tanke på öar.
    Jag har satt ut begränsningskabeln med märlor och hunnit spåra ner 1/3 av guiden med en vanlig kantskärare från Biltema. Tänkte spåra ner delar av begränsningskabeln när jag vet att det funkar. Annars räknar jag med att den "växer" igen.
    Hållit på i ca 3timmar idag. Räknar med ca 2timmars jobb till i helgen. Sen ska det vara igång (y)

5. Bod74
    Medlem Nivå 4
    Vill bara följa upp detta och skriva att jag i helgen var på Jula och Roboyagi var då bortplockad från hyllan.
    Idag fick jag ett sent svar från Ryobi på en fråga jag ställt för 2v sedan där de svarade att man säljstoppat och dragit tillbaka Roboyagi.

Mig förvånar det inte ett dugg. Den var HUGE och av omdömen att utläsa så fungerade inte mycket i appen... Stackare som köpt denna och har strul :cry:

6. G
    Medlem · Nivå 7
    Har missat att svara här. Jag fick lov att använda i princip båda rullarna från mina två till gräsmattan som min 750 går på. Gräsmattan som min 1000 går på hade redan kabel, så jag behövde bara använda lite för guiden där.
    Så ja, det känns lite snålt. Även min gräsmatta är hästskoformad men i övrigt inget speciellt.

7. O
    Medlem Nivå 1
    Göran Öhlin
    Worx maskiner är bra men garanti o service hanteringen av Svenska Worx är under all kritik. Skickade iväg min Landroid för garantireparation i slutet av mars och väntar fortfarande på att få tillbaka den . Dom har meddelat att dom väntar på reservdelar !!!! Får snart bli ett fall för ARN

• Laddar…