P
Persing: Det var ingen trimmerskada. Bara en dålig koppling. Jag hade galen tur, första kopplingen jag grävde fram var dålig. Ny koppling och gräset blir åter klippt.
5 svar · 3,5k läst
AndersPS
AndersPS: [citat] Ja, visst är det så!
14 svar · 3,0k läst
C
Croonan: [citat] Då jag laddade ner senaste programversionen på ett usb-minne och följde instruktonerna verkar det som jag är på banan igen Till helgen åter till stugan å prova
1 svar · 922 läst
prototypen
prototypen: Precis vilken metalltråd som helst fungerar, men koppar är att föredra. 1,5 mm2 FQ (FK) är lagom grov, har man extremt långt (många öar) kan man behöva grövre tråd. Välj svart, den tål solljus lite bättre, fast jag har en bit med orange, men den ser man inte längre, den har försvunnit ner i gräset. Protte
1 svar · 581 läst
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Lutar det och/eller är blött så att den glider över kanten? Jag har haft ett liknande problem, men bara tidigt på sommaren då det varit kalla nätter och byggts is på hjulen så att de fått dålig friktion. Just den förklaringen känns dock långsökt idag. :sweat:
1 svar · 1,1k läst
K
KarlKristus: Tackar för svar @Nötegårdsgubben. Problem Solved!:D:ok:(y)
4 svar · 3,3k läst
W
westcoaster: Min Automower 315 laddar inte. Grön lampa i laddstationen. Bytt batteri. Bytt kretskort. Laddar ändå inte. Någon som vet vad det kan bero på?
0 svar · 3,6k läst
Mikael Trixie Fröjdfeldt
Mikael Trixie Fröjdfeldt: Löste sig. Fick ändra frekvensen.
1 svar · 2,4k läst
H
Hanska: Är det någon som har en bluetooth modul över till autoclip
0 svar · 1,3k läst
E
eusfrwe: En sak till, måhända drar övervakningskortet lite tomgångsström. Var nog därför min klippare var död, in the first place. Det står på packen att den skall laddas var tredje månad. Kan vara bra att tänka på under vinterförvaringen. Måväl!
3 svar · 6,5k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: 430X har två guider va? Då skulle jag låta den befintliga ligga och dra en enligt lila linje nedan. Att få in klipparen i den gula tarmen är det enda svåra du har, så dra dit en guide och ställ in så att klipparen börjar där 10–15 % av gångerna. Det går att lösa med bara en guide också, och då kan man ju dra en lite större båge för att täcka en större del av tomten, men
2 svar · 2,1k läst
·
B
Bobo5085: :poop:Har så mycket problem. Får inte in den i nätverket. Låter som tusan. Måste köra den manuellt. Laddar i te själv får puttra in den. Har varit problem sedan dag ett kan inte återhäva köpet har inte ens orkar att få lite pengar tillbaka för så dålig pryl. Sen skall vi inte prata om vilket dåligt bemötande från Ou1t . Jag kommer kontakta ARN. Sen undrar jag hur man får tag i
0 svar · 1,4k läst
Notte hedberg
Notte hedberg: har någon tips på en youtube video där man visar byte av boundery censorer?
0 svar · 1,1k läst
F
Fredrik Blomgren: [citat] Lite woodo prylar.....häcksaxen skall det naturligtvis stå
14 svar · 5,7k läst
·
Herr hatt
Herr hatt: Blev visst dubbelpost. Mod får gärna ta bort denna.
1 svar · 1,0k läst
B
Bonazera: Ja just ja, den kör ju över de dubbla, tänkte inte så långt! I boken står det att man inte får korsa kablarna ex. vis till en ö men jag ska testa idag. Antar att du menar att dom ska ligga en bit från varandra och gå lite omlott på varandras biytor. Hur ska man annars göra för att gränsa av så man får 2 ytor?
2 svar · 1,1k läst
P
Pierrelu: [citat] Tack! Så blev installationen till slut. Tyvärr fick jag lite problem med guidekabeln. Har en ganska trång korridor mellan ett hörn på huset, och ett träd. Missade att det behövs minst 75cm till vänster om guiden, och 25cm till höger, sett in mot laddaren. Alltså ca 1 meter. Vet ej om jag kommer kunna fixa det. Sen klättrade den tyvärr inte upp för slänten där samma träd
2 svar · 1,5k läst
·
Y
yngveson: Gärna det! Jag skall följa din tråd. Har själv funderat på att koppla upp gräsklipparen på WiFi. Har byggt en regnsensor till den, men den är inte helt pålitlig, så jag tänker mig att man borde kunna koppla väderstationens indata istället och be den ”gå hem” när det börjar regna.
1 svar · 3,4k läst
Rabbithole
Rabbithole: Det är nästan så du får samma kostnad som att köpa 2st mindre robotar?
2 svar · 2,0k läst
B
Bonazera: Det är bredare på vänstersidan för att den väljer avstånd i korridoren 1,5 till 2 meter från guidekabeln oavsett vald startpunkt. Den går ut en halvmeter och väljer avstånd ut därifrån, blev mycke trix innan den kom ut med mindre utrymme, det är 1,4 meter nu. Bra att det funkar med FK och biytor, har bara 0,75 kvadratskabel kvar nu, funkar det till nästa biyta??
8 svar · 4,8k läst
·
D
daniel333: Min 230ACX har exakt samma beteende. I mitt fall är det microbrytaren i stoppknappen som spökar. Jag har ledsnat på att köpa nya och överrider den i menyn istället. Då får man använda nollan istället som stoppknapp. Prova och se om det blir nån förändring.
6 svar · 2,1k läst
M
Mallaballa: [citat] Så gör min rosa M5 om man lyfter ut den från stallet och sätter den på en plats vi tycker den ska börja med. Om den själv får starta från stallet kör den med bladen. Däremot fungerar inte ”auto” som vi vill utan bara ”Starta” kör den tillfredsställande klippning.
7 svar · 3,9k läst
Redfan
Redfan: Still going strong 2020.
1 svar · 1,4k läst
·
B
Bill Rehn: Jo jag har flyttat iväg den i alla fall ett par meter. Men jag får väl göra om hela proceduren några gånger. Flytta den stänga el koppla i och ur. Det står en galvad vattentunna en meter från stationen men den har stått där minst fem år utan att det varit problem
2 svar · 1,7k läst
Lexington
Lexington: Jag skulle nog dragit ihop trådarna såhär istället, sen funkar det som du tänkt, du lyfter klipparen till dom olika områdena och den får klippa tills den laddat ur, sen lyfter du tillbaka och laddar. [bild]
4 svar · 4,3k läst
·
P
psvensk: Hej, Kan man få tag i nyare programvaruversioner? När jag kör toolkit och försöker, så säger den: "Trials to communicate with Robomow server failed ...." Jag har version 2.46. Det ska gå att köra version 2.86
44 svar · 11,6k läst
·
tensiden
tensiden: Gör som i den övre bilden. Guiderna kan ligga helt ihop hur långt som helst, det spelar ingen roll.
4 svar · 6,1k läst
·
S
snowjim: Tack, då blir det original! =D
4 svar · 3,2k läst
V
Villstad: [citat] Jo, det är ju så det ju. Det som förvånade mig och som gjorde att jag inte hade så stora förhoppningar (om det nu fungerar vill säga, vill nog se det någon dag) är att den gick ok i några veckor. Men det var väl sista "juicen" kvar kanske....
5 svar · 3,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.