Många frågor från mig här nu, är hos styvdotter och måg och håller på att installera vår gamla robot hos dem. Nu är slingan rätt, signal bytt mm. Men nu fattar den inte helt att den kommit fram till boet när den kommer fram, utan möljer på i boet.. Se film. Vet någon vad jag kan göra?

T Toviiis skrev:
Många frågor från mig här nu, är hos styvdotter och måg och håller på att installera vår gamla robot hos dem. Nu är slingan rätt, signal bytt mm. Men nu fattar den inte helt att den kommit fram till boet när den kommer fram, utan möljer på i boet.. Se film. Vet någon vad jag kan göra?
Har du kollat så att det finns spänning fram till laddstationen och även på laddarens kontaktbleck?
På min Bosch Indego var detta i sin ordning men spänningen var inte så hög. Det visade sig att en magnet som sitter i framkant på roboten ramlat bort. Magneten har till uppgift att säkerställa att det är roboten som är placerad i laddstationen, då vet laddstationen att den kan slå på full laddspänning. Ny magnet för 10 kr löste mitt problem.
Det kan ju även ha oxiderat eller ärjat på kontaktblecken.

D Daniel Lundberg skrev:
Har du kollat så att det finns spänning fram till laddstationen och även på laddarens kontaktbleck?
På min Bosch Indego var detta i sin ordning men spänningen var inte så hög. Det visade sig att en magnet som sitter i framkant på roboten ramlat bort. Magneten har till uppgift att säkerställa att det är roboten som är placerad i laddstationen, då vet laddstationen att den kan slå på full laddspänning. Ny magnet för 10 kr löste mitt problem.
Det kan ju även ha oxiderat eller ärjat på kontaktblecken.

Har även provat göra rent både kontaktbleck och ”pluttarna” på klipparen, det märkliga är ju att den laddar när man startar om den i boet. Då förstår den att den ska ladda, går ut som den ska efter laddning också. Men just att komma i, ställer man den manuellt i boet så laddar den ju.. Fattar inget..

Fick du ordning på detta problem? Min klippare beter sig likadant!

A Akropolis111 skrev:
Fick du ordning på detta problem? Min klippare beter sig likadant!
Japp, höjde Strömmen i slingan, samt bytte signal då grannens robot stod inställd på samma.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.