Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Ny Gardena - ingen transformator och bruksanvisning

1. A
    Medlem · Uppland · 31 inlägg

appelappe

Medlem
    Köpte en Gardena Sileno 1600+. Ny, men alltså av äldre modell.

När jag packar upp hittar jag ingen instruktionsbok och ingen transformator.

Jag har så klart reklamerat detta men säljaren skulle ”kolla med Husqvarna”.

Lådan var hel och fin förutom ett skavmärken mitt i kartongen.

Transformatorn är ju rätt dyr att köpa ny (nära 1.000kr), så jag blir rätt orolig att dom ska börja krångla.

Någon som fattar vad som kan ha hänt? Händer det ofta?

2. E
    Medlem · Skåne · 11 312 inlägg
    En så här dyr produkt går säkert genom flera kontroller innan den lämnar fabriken, ex vägning av förpackningen.
    Gissar på att någon person har behövt en trafo någonstans på vägen mellan fabrik och slutkund.
    Om du har köpt den över disk hos en seriös åf så borde dom snabbt lösa detta. Är den såld av ngn webbutik så kanske det tar längre tid att fixa fram en trafo.

Manualer finner du på gardenas hemsida.

3. A
    Medlem · Uppland · 31 inlägg

appelappe

Medlem

Hej och tack för svar.

Du har nog rätt i ditt resonemang att felet inte har med tillverkaren att göra.

När jag tänker på det så är nog transformatorn och bruksanvisningen är lands-specifika. Kanske ligger dom i samma påse i lådan, därför har bägge försvunnit när någon norpade transformatorn.

Jobbigt detta, vill så klart komma igång och klippa. Kontaktade försäljaren iblandats (stor webbutik), inte hört något. Rädd att dom ska börja hävda att jag ”slarvat bort” grejerna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.