Gräsmatta med stengång och en liten trädgårdsstig bredvid en träverandatrappa utanför ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!

Jag har sökt efter svaret, men antingen så är det svårt att hitta eller så är min Google-fu inte tillräckligt bra!

Jag har köpt en Husqvarna 315 och jag ska ge mig på att dra slingan till den nu. Jag har en liten stengång till dörren där jag vill att gräsklipparen ska gå över. Stenarna som ligger är ca 8cm "djupa". Kan man lägga slingan under de stenarna utan att gräsklipparen tappar signalen till den? Jag vill helst slippa lägga slingan över stengången.

Mvh
//Peter

Redigerat:
C
R RetepG skrev:
Kan man lägga slingan under de stenarna utan att gräsklipparen tappar signalen till den?
Inga problem alls. Har för mig att det står 20 cm nånting i manualen, och jag har lagt slingan på 20 cm under min väg. Funkar perfekt.

• Gilla
RetepG
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Inga problem alls. Har för mig att det står 20 cm nånting i manualen, och jag har lagt slingan på 20 cm under min väg. Funkar perfekt.

Ah, manualen... Tänk att man kunde hitta information om hur den funkar i den... :)
Tack för infon!

• Gilla
  • Haha
Es681 och 1 till
  • Laddar…
C
Kan väl tillägga att jag lade mina slingor i en gammal PEM-slang jag hade liggande, så slipper man riva upp det om man vill byta ut kabeln av någon anledning.

• Gilla
RetepG
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.