Byggahus.se

McCulloch 600 dålig Bluetooth funktion

1. E
    Medlem · Skåne · 20 inlägg

ebonita

Medlem
    Min McCulloch 600 fyller väl ett år snart och jag har just satt ut den för en ny säsong.

Men precis som i fjol så verkar bluetooth funktionen svag.

I bästa fall och när batteriet är nyladdat så kan man få kontakt, men efter det att den gått några minuter så slutar det att fungera.
    Fler med samma erfarenheter och eventuella tips på remedy?

2. E
    Medlem · Skåne · 9 388 inlägg

etompau

Medlem
    "svag" - går det att konkretisera detta?
    BT är har kort räckvidd, tanken är väl att du ska stå i direkt närhet av maskinen när du ändrar inställningarna.

Redigerat 21 apr 12:26
  3. E

ebonita

Medlem
    Ja jag provar när jag är inom 5 meter från maskinen. Men det fungerar sällan.
    Och som sagt det känns som att det är chanslöst utom om maskinen är alldeles nyladdad.

Och just nu står den och laddar sig och jag var ute och stod lutad över den men det blev ingen kontakt. Men det är kanske inte meningen när den står till laddning? Fast det vore ju bra om man kunde följa laddningsförloppet 'live'...

4. M
    Medlem · v. götaland · 98 inlägg

micked99

Medlem
    Hej, det låter som det kan vara något problem med 600:an eller telefonen, jag får kontakt med min 600 genom två väggar (inner+yttervägg) 8m bort, eller 20meter genom 3 glasfönster utan problem, jag har inte testat max utan för det mesta "ser" jag den om jag öppnar appen, inter heller upplever jag att ladding i maskinen har någon betydelse, har du provat med någon annan telefon?

/Mikael

• Laddar…
  5. U
    Medlem · 13 inlägg

UHA

Medlem
    Har också kontakt genom flera väggar för det mesta. De ggr det inte fungerat har jag startat om mobilen.

6. E

ebonita

Medlem
    Tack för svar och synpunkter.

Får en känsla av att det är något som inte fungerar som det skall hos mig.
    Kan ju vara McCulloch 600 eller min smartphone (Xiaomi Redmi 9).

Irriterande, men knappt så att jag tar mig besväret att släpa dom till serviceverkstaden på dessa diffusa indikationer.

7. E

ebonita

Medlem
    Kompletterande information.

Provade igår att ge instruktioner till 600:an via mobilen, men det blev ingen kontakt.

Så jag provade att starta om min Xiaomi Redmi 9.
    Och vips, då blev det plötsligt god förbindelse på hyfsat stort avstånd dvs så långt men kan förvänta sig.

Så det leder mig till att tro att problemet sannolikt ligger i telefonen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.