3 802 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Robomow RS615
Undrar om det finns någon på detta forum som äger en sådan modell och råkat ut för samma sak? Enligt manualen ska man kunna köra igång installationen på nytt genom att trycka ner stop och nedåtpilen samtidigt. Men det som händer då är att det bläddrar snabbt genom menyerna istället. Har haft inne denna för reparation för just detta. Men när jag fått tillbaka denna så beter den sig likadant. Någon som gjort detta innan? Är det fel i manualen?
/J
/J
Hej. Har en RS615 från 2020 som beter sig så konstigt... När det är dags att ladda borde den ju hitta tråden och sen tuffa hem men istället vänder den ut igen och åker omkring planlöst utan att klippa i 10, 15 minuter innan den plötsligt börjar följa tråden hem. Varför?
Sedan klarar den knappt sluttningar alls. Har ändrat lutningscensor från 10 till 90, bättre... Tips? Aldrig mer Robomow, krånglar alldeles för mycket.
Sedan klarar den knappt sluttningar alls. Har ändrat lutningscensor från 10 till 90, bättre... Tips? Aldrig mer Robomow, krånglar alldeles för mycket.
Min måste jag köra en full återställning på för att kunna köra guiden. Det verkar som att det är något jag får leva med. Men när det gäller sluttingar så har jag ganska branta backar. Jag köpte till dubbade hjul till den. Då funkar det bra i torrt. Men är det lite fuktigt och den börjar slira så slirar den upp hål i gräsmattan istället.L Lellesunk skrev:Hej. Har en RS615 från 2020 som beter sig så konstigt... När det är dags att ladda borde den ju hitta tråden och sen tuffa hem men istället vänder den ut igen och åker omkring planlöst utan att klippa i 10, 15 minuter innan den plötsligt börjar följa tråden hem. Varför?
/J
Jo jag har "dubbdäck" men lutningscensorn stoppar driften och den stannar och vänder istället för att ens försöka åka upp!B Balthazar skrev:Min måste jag köra en full återställning på för att kunna köra guiden. Det verkar som att det är något jag får leva med. Men när det gäller sluttingar så har jag ganska branta backar. Jag köpte till dubbade hjul till den. Då funkar det bra i torrt. Men är det lite fuktigt och den börjar slira så slirar den upp hål i gräsmattan istället.
/J
Tillåta mer ampere till drivmotorerna?
Varför den åker omkring i 10 minuter istället för att direkt åka hem är en gåta...
Redigerat:
Klicka här för att svara