Robotgräsklippare
Miramithe: Kolla om den har rätt adress, gå till settings och adress, står det bara 000000000 är det fel, men i den menyn så klicka på knappen på laddstation så borde det bli siffror istället för bara nollor. Sen spara och testa igen. Kommer det inte upp siffror när mna trycker på laddstationen så starta om stationen
Robert Bengtsson: Hej har precis fått en Robotgräsklippare dock så minns inte förra ägaren wifi lösenordet går det att reseta eller måste man skicka in den på en system återställning ??
Nötegårdsgubben: 15 tkr tror jag blir svårt. Husqvarna 315 är det minsta jag skulle gå på (kanske rent av 420 för att få dubbla guider, men det behövs nog inte, men kanske sen om du ska klippa mer av tomten) och då tror jag att du får räkna med 20 tkr inkl. installationsmaterial. Jag skulle inte sätta laddaren längst in i en tarm sådär, utan på en större öppen yta. Jag gissar att du kan få fram
76Jonke: [citat] sätt jag har dock 225s men ska väl inte va någon större skillnad.[/QUOTE]
mauzer: Hej! Är nyfiken på om du lyckades lösa detta på något sätt då min agerar på exakt samma sätt.
rampante: [citat] So far so good skulle jag säga, men helt säker kan man ju aldrig vara. Har haft den sen i vintras nu, och än är den hel
DennisCA: Jag körde en bit med motorsåg då jag fick slut på märlor. Ajöss till den kedjan men den var redan sliten, men det gick väl. Men märlorna gick snabbare än att putta ner slinga under mark.
toys: [citat] Hittade problemet på min. Två klämda kablar till givaren som läser luckan. Snabbt åtgärdat med ett par skarvar. Nu tuffar den på igen.
Nyalund: Hej Första inlägget här köpte för ett år sen en HQ 310, min första robotklippare. Har varit nöjd med den hela tiden, har en tomt som är ca 700 kvm. Dock har den fått gå väldigt mycket för att hinna med, framförallt på försäsong då gräset växte något fruktansvärt. Tanken kom att byta till en större klippare som vid köpet av 310:an var lååångt över budget. Kunde inte
Ironside: [citat] Jag köpte ett paket med platta och kretskort. Plattan byttes ut och sen funkade allt som det skulle igen. Kretskortet kanske kan vara bra att ha, tänker att det är detta som ryker om något kopplas fel eller om blixten slår ner i linan. Bara plattan kostade 1300 kr, bara kretskortet kostade 1000 k, i paket kostade det 1800 kr. Stationen ska såklart in på vintern och roboten ska
galento: Ok gött att de löste sej . Jag drog inte upp tråden runt trädet heller utan lade en ny till avgränsnings kabeln.De får bli en senare fråga isåfall. Blev några extra skarvar här också men det är vi nog inte ensamma om ;):rofl:.
golfgreen: [citat] Med det priset så är det frågan om man ska passa på att köpa ett kit med bevattningssystem också...
Davidofsweden: [citat] Hej Vad fick du får mått mellan kablarna , vad är minsta måttet för att klipparen ska funka?
Brattehall: [citat] En magnetbrytare från Kjell&comp för några kronor kan för den som inte har tummen mitt i handen ersätta en microbrytare som på Skene järn kostar 500 kr. Kjell-Åke.
etompau: Vi bankande ner ett antal meter av denna kantlist för två år sedan. Gräset växer med tiden över kantlisten. Tycker ej den är värd priset. [bild]
Ghiller: Buongiorno, Questo è un forum svedese. Purtroppo non posso aiutarti perché ho solo esperienza di Husqvarna automower. Se fate tua domanda in svedese o inglese c’è più possibilità che qualcun’alto potrebbe aiutarti. ciao
ciczack: [citat] Har runt 400 meter. Kanske något brott per år i snitt. I år har jag dock lyckats få två brott på olika ställen samtidigt två gånger! Har som sagt aldrig lyckats hitta något avbrott mha felsökningsinstrument eller radio. Vad som är problemet är kanske ämne för en egen (forum-)tråd.
Gårdsboende: Fick samtal från svärmor att hennes klippare, en sån stoooor svart worx, första generationen som väger bly, stannade och varnade för något med klippdisken. Sen hade den börjat klippa konstigt tyckte hon, vek av mot vänster för att sen stanna och räta upp sig. Visade sig att ena framhjulet lossnat, starlockbrickan troligen rostat sönder och hjulet hade sen kilat in sig mellan klippdisk
GordonE: Så kan det säkert vara. Är ni sugna på att köpa så skulle jag i alla fall läst på roboter forum i Tyskland först. Där finns det fler med erfarenhet.
Regnet: Hej, Någon som har en lösning för under 900:- som kan monteras inomhus istället för en original trafik/nätdel? Min ser ut enligt bilden efter senaste åskan. Inget annat hände i huset eller trädgården så jag antar att delen stektes utifrån d.v.s. via slingan och laddaren. Tycker det är lite dyrt med original nätdel och skulle ju vara bra med en lösning som kan skydda trafon denna
pacman42: Jag har haft osynliga skador på slingtråden som har gjort att fukt kommit in och oxiderat tråden. Detta har lett till problem som kommer och går. Man brukar hitta dessa om man aggressivt drar upp kabeln med ganska mycket våld (på gränsen till att man räknar med att den skall gå av även där det inte skador).. Då går tråden av där skadan är... Annars så är ju kabelsökare
tensiden: [citat] Ja alltså. Det där med igelkottar och robotklippare är ju en följetång utan dess like. Jag har svårt att tänka mig att en husqvarnarobot kan döda eller skada en igelkott. Åtminstone inte de vi har hos oss. När de är ute på gräsmattan så drar de iväg i full fart om man närmar sig och enda gångerna de rullar ihop sig till en boll är om man mot förmodan skulle tränga dom
DennisCA: [citat] Jag tror du misförstått litet, har inga problem vid laddstationen, den står på ett annat ställe än rampen och där är det flatt så klipparen har inga problem att ta sig dit. Som tur är verkar rampen för stödmuren nu också funka.
Sundet80: Bra förklarat och lätt fixat. Tack! Min AM har gått 12-13 år isch nu (3000 h). Ett nytt batteri, en ny styrenhet á 1000 kr förra året får man väl räkna med efter en sån tid. Väl värt att va noga med att lägga ner slingan på rätt sätt är väl mitt bästa tips/erfarenhet så du slipper ligga där och leta brott varje vår pga att ståltråden dragit ihop sig. Nu sjunger väl