Hej har problem med min klippare bytte kretskort i laddstationen men nu hittar klipparen inte hem till stationen vet någon om det kan vara fel på laddplattan åxå eller något annat.Mvh Peter
Har provat detta gjorde det i fredags när jag fick det nya krets kortet och provat igen den går ut och klipper och sedan när den ska laddas hittar den inte till stationen känns som den inte hittar begränsnings kablar eller min guide kabelJ jnse skrev:
Begränsningskabeln måste den ju hitta/känna av, annars hade den ju rymt?7 78peter skrev:
Vad gör den när den ska tillbaks till laddaren?
Det är ingen kabel som blivit felkopplad eller som inte blivit inkopplad alls när du böt kortet?
Det har du rätt i den klipper tills batteriet är slut så knivdisken slutar och gå sen går den bara och hittar inte laddstationen går så tills det är låg batteri nivå,har provat att bära den och sätta den framför laddaren men går inte in ens då när den är nära och borde känna av laddaren,nej har kopplat allt rätt har dubbel kollat många gångerJ jnse skrev:
Det låter ju som att det hänt nåt med guideslingan då?7 78peter skrev:Det har du rätt i den klipper tills batteriet är slut så knivdisken slutar och gå sen går den bara och hittar inte laddstationen går så tills det är låg batteri nivå,har provat att bära den och sätta den framför laddaren men går inte in ens då när den är nära och borde känna av laddaren,nej har kopplat allt rätt har dubbel kollat många gånger
Testa lägg ut några meter lös guideslingan och se om klipparen känner av den?
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden