Hej har problem med min klippare bytte kretskort i laddstationen men nu hittar klipparen inte hem till stationen vet någon om det kan vara fel på laddplattan åxå eller något annat.Mvh Peter

J
7 78peter skrev:
Hej har problem med min klippare bytte kretskort i laddstationen men nu hittar klipparen inte hem till stationen vet någon om det kan vara fel på laddplattan åxå eller något annat.Mvh Peter
Testa länka ihop klipparen och laddaren igen, jag tror det här från manualen till din klippare.
(Ha strömbrytaren i läge OFF när du börjar).
Manualutdrag för hur man kopplar ihop en robotgräsklippare med laddstationen, inklusive strömbrytarpositioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

J jnse skrev:
Testa länka ihop klipparen och laddaren igen, jag tror det här från manualen till din klippare.
(Ha strömbrytaren i läge OFF när du börjar).
[bild]
Har provat detta gjorde det i fredags när jag fick det nya krets kortet och provat igen den går ut och klipper och sedan när den ska laddas hittar den inte till stationen känns som den inte hittar begränsnings kablar eller min guide kabel

J
7 78peter skrev:
Har provat detta gjorde det i fredags när jag fick det nya krets kortet och provat igen den går ut och klipper och sedan när den ska laddas hittar den inte till stationen känns som den inte hittar begränsnings kablar eller min guide kabel
Begränsningskabeln måste den ju hitta/känna av, annars hade den ju rymt?
Vad gör den när den ska tillbaks till laddaren?
Det är ingen kabel som blivit felkopplad eller som inte blivit inkopplad alls när du böt kortet?

J jnse skrev:
Begränsningskabeln måste den ju hitta/känna av, annars hade den ju rymt?
Vad gör den när den ska tillbaks till laddaren?
Det är ingen kabel som blivit felkopplad eller som inte blivit inkopplad alls när du böt kortet?
Det har du rätt i den klipper tills batteriet är slut så knivdisken slutar och gå sen går den bara och hittar inte laddstationen går så tills det är låg batteri nivå,har provat att bära den och sätta den framför laddaren men går inte in ens då när den är nära och borde känna av laddaren,nej har kopplat allt rätt har dubbel kollat många gånger

J
7 78peter skrev:
Det har du rätt i den klipper tills batteriet är slut så knivdisken slutar och gå sen går den bara och hittar inte laddstationen går så tills det är låg batteri nivå,har provat att bära den och sätta den framför laddaren men går inte in ens då när den är nära och borde känna av laddaren,nej har kopplat allt rätt har dubbel kollat många gånger
Det låter ju som att det hänt nåt med guideslingan då?
Testa lägg ut några meter lös guideslingan och se om klipparen känner av den?

J jnse skrev:
Det låter ju som att det hänt nåt med guideslingan då?
Testa lägg ut några meter lös guideslingan och se om klipparen känner av den?
Nä den är inte skadad har mätt med multimeter

Kolla slingsignalerna genom "quick-menyn", håll ner 0 några sekunder.

Instruktionsdiagram för slingsignaler med värden och exempel för Automower.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.