T
Tony Hildingstam: Tack för tipset men det är tyvärr rejält brant. Men tanken på en ramp har börjat slå rot.
8 svar · 3,2k läst
·
J
johanfa: [citat] Hej jag mäter 30cm på 1m ... så det är förmodligen som ni säger, jag skall prova att lägga ned nät som det tipsades om iallafall... tack för tips!
5 svar · 4,6k läst
·
50talshusBlg
50talshusBlg: [citat] Hej, skaffat en likadan maskin o håller på att lägga ut begränsningsslingan. Fick du till nåt hus? Nyfiken. Samt, hur 17 får man åtkomst till appen? Jag har inte fått nåt från återförsäljaren Mvh ak
2 svar · 4,4k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Jag tycker nog ändå att det låter som om något är fel. Men om klipparen hittar både ut och hem längs guiden så kan man ju å andra sidan skita i det.
5 svar · 4,7k läst
S
Seamountain: Om jag inte minns fel så finns det ett alternativ för återställning i menyn
6 svar · 4,2k läst
J
JohanLun: [citat] Ja, det tycker jag nog. Bara att man måste trycka nån cm eller lyfta ungefär lika innan den slår till. Mot ett lättare mål ställer den sig och slirar istf att stoppa...
2 svar · 1,6k läst
C
Curta: [citat] Nä den svänger vänster när den klipper
3 svar · 1,3k läst
T
trollkarlen: Tyvärr har garantin gått ut och supporten gav några tips men inget hjälpte så de ville ha in den för att felsöka. Ingen som har nått tips eller gjort liknande med en landroid som har input. PS. Skriver tillbaka här när och om ja får till den.
8 svar · 8,7k läst
A
astrand: Har en WG796.E1 som inte vill starta alls. Först piper den 3 gånger som vanligt, sen "många pip". Diag-skärmen på "2" visar ett kryss på vänster frontsensor, så antar att den är paj. Skruvade loss sensorpaketet och noterade att kabeln till ladd-minus var av, men antar att den gick av när jag tog bort grejerna. Mätte resistansen på sensorerna. Den ena är 70 kohm och den andra ca 50
0 svar · 5,0k läst
legion
legion: Jag har samma erfarenhet med min hq330x. Vid två tillfällen efter åska har klipparen stannat och laddstationen blinkat blått, för att dagen efter inte bara självläkt utan även fått bättre signal, grönt sken istället för blått. Nu i år, förra veckan faktiskt har ett ännu märkligare mirakel skett, jag har haft problem till och från hela säsongen med blått blinkande ljus pga
2 svar · 6,1k läst
Mikael_L
Mikael_L: Om slingan blir för lång kan man göra 2 områden för klipparen som man växlar mellan med en strömbrytare? Det gäller inte mig, har ännu ingen robot, men jag fick frågan.
6 svar · 4,3k läst
C
carlfredrik: [citat] Intressant! Testade att göra som du föreslog och det funkade hur bra som helst. Roboten gick via guiden helt perfekt till det mer avlägsna området. Måste vara någon annan inställning då helt enkelt. Tack för tipset!
4 svar · 3,5k läst
Demmpa
Demmpa: Som standardinställning så kör klippan över slingan med 32cm, men går att ställa mellan 25-50cm. Du måste lägga tråden minst 10cm från kantstenen, kanske t.o.m. minst 12cm ifrån.
1 svar · 2,5k läst
·
C
Curta: [citat]
3 svar · 1,5k läst
C
3 svar · 1,5k läst
K
Anonymiserad 128745: Nu är det fart på 430:n igen och med facit i hand då hade transformatorn räck men så är det när man lagar själv ibland kretskortet där är snart det enda som inte är bytt sen 2016 så det lär väl gå åt nån gång när man är borta och åskan drar förbi igen :D
11 svar · 13,6k läst
·
vespaman
vespaman: Aha! OK, då ska jag prova! Om sedan detta räcker, får framtiden utvisa, men det borde funka.
2 svar · 2,4k läst
HenFre
HenFre: [citat] Husqvarna har klipparen lösenord inbyggt i signalen och måste därför stå i laddstationen när man byter lösenord.
5 svar · 2,6k läst
vespaman
vespaman: [citat] Precis! Kanske även skall nämnas robonect, som man kan köpa till wifireläer till, för slingpysslande osv. (Har dock ej provat detta ännu, men jag köpte ett relä för att testa, men måste bygga en lite träramp för att min klippare ska kunna rulla mellan zonerna först)
3 svar · 3,9k läst
F
Fasse-tullinge: [citat] Har du bild på skadorna?
1 svar · 2,8k läst
N
Nyalund: Har haft min 430X i ca 2 veckor nu. Idag var första gången jag såg fördelarna med GPS då den verkar ha kartlagt min trädgård nu. Var irriterad på den igår för den mest höll sig på ett visst område på tomten och inte där jag tyckte den behövde klippa istället. Men idag visade den fördelarna med GPS, den klippte av 2 områden den inte varit i på nolltid. Var den på väg
11 svar · 3,3k läst
·
garpen61
garpen61: Ring Patric i Aneby: 0760 23 74 33. Han bytte knappsaten, det tog 2 minuter...
4 svar · 7,3k läst
And3rsJ
And3rsJ: [citat] Som det är nu är det bara på det stället laddstationen kan stå, men jag får kanske fundera på att flytta den då om det blir som du säger. Det är mellan 3 och 5 meter ungefär i det smala området så det är inte jättetajt.
2 svar · 2,3k läst
·
GoC
GoC: Se till att skjuva in Malte i laddstationen rätt nära högerkanten, sakta, så att laddkontakterna vinklas ca 45 grader. Då skall han börja ladda och lampan blinka grönt. Funkar det inte första gången, fortsätt så lampan börjar blinka grönt. Det sitter brytare i kontaktblecken som slår på laddströmmen när dom vinklas. Edit. nu såg jag att troligen Malte troligen har klarat få
2 svar · 4,0k läst
F
FC_Bygg: Tack för tips, kollar in dessa. Har dessutom tillgång till 3st Automower G1. De kanske kan gå att krympa till liten storlek.
3 svar · 4,5k läst
galento
galento: Beställde nya batterier av GPLshop och de var snabba att leverera så dom kändes väldigt seriösa (y) (y)
10 svar · 4,5k läst
·
F
FC_Bygg: [citat] På föräldrahemmet klipps ca 6-7000m2 med 2st automower. en 220AC och en 230ACX(på den mer kuperade delen av trädgården). Begränsningsslingor runt grusgångar, en jäkla massa träd och buskar mm. tidigare klipptes allt av 2st Automower G1, som köptes 2001 om jag inte missminner mig. Vet att de på vissa ställen leder klipparna över grusgången, men har då packad 0-8kross precis
56 svar · 10,5k läst
·
G
Gulis67: [citat] Japp bara å köpa nytt batteri 1500 kr Läste manualen efter vintern att man ska underhållsladda var 3 dje månaf har inte jag gjort på 3 år så då fick de bli ett nytt å en dyr läxa
2 svar · 1,7k läst
F
Fasse-tullinge: Displayen tänder alla pixlar (ej bakgrundsljus) när batteri ansluts men inget liv efter detta. Laddar batteriet men utan tempkontroll så det antyder att processorn ej startar tror jag… någon som vet något om detta eller sitter på ett extra kort?
0 svar · 2,1k läst
F
freve: Hej, letade efter svar på dessa frågor med och tänkte dela med mig av det svar jag fått hittills, trots gammal tråd. 1. Oerhört svårt att hitta ngn som säljer batterier till Miimo överhuvudtaget. Ingen info att ge. 2. Man kan inte installera ett större batteri då batteriet har ett elektroniskt hårdvarulås som gör att det endast kan användas i den robot det är avsett för. Fick
1 svar · 9,8k läst
Maxwells demon
Maxwells demon: Finjusterade guiden ännu mer idag hur den ligger under laddstationen. Nu dockar den helt rakt. Men den ligger rejält offset från spåren under.
14 svar · 5,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.