Halloj,

Min gamla trotjänare HQV 230 har nu gjort sitt efter 12 år. Behöver en omfattande genomgång, + byte av laddstation etc och då kommer jag upp i pengar motsvarande helt ny budgetklippare.

Jag gillar svenskt och japanskt och undviker kinesiskt om det går (svårt ibland pga prisbild, jag vet).

Har någon provat Roboyagi än? Japanskt stort föregag med hyfsad kvalitet i andra produkter och med stort försäljningsnät. Jag vet att Ryobi försökte med en modell 2019 med mycket strul. Hoppas på att denna "nya"? modell som lanserades nu Maj 2021 är bättre.

3000kvm maskin på ca 15,000kr / WiFi etc, borde vara ett bra pris - eller? Någon här som köpt den redan och som kan dela med sig sina erfarenheter?

J jokomoko skrev:
Halloj,

Min gamla trotjänare HQV 230 har nu gjort sitt efter 12 år. Behöver en omfattande genomgång, + byte av laddstation etc och då kommer jag upp i pengar motsvarande helt ny budgetklippare.

Jag gillar svenskt och japanskt och undviker kinesiskt om det går (svårt ibland pga prisbild, jag vet).

Har någon provat Roboyagi än? Japanskt stort föregag med hyfsad kvalitet i andra produkter och med stort försäljningsnät. Jag vet att Ryobi försökte med en modell 2019 med mycket strul. Hoppas på att denna "nya"? modell som lanserades nu Maj 2021 är bättre.

3000kvm maskin på ca 15,000kr / WiFi etc, borde vara ett bra pris - eller? Någon här som köpt den redan och som kan dela med sig sina erfarenheter?
Hej! Köpte du ryobi robotgräsklipparen?

J jokomoko skrev:
Halloj,

Hej! Jag har just köpt en Ryobi robotgräsklippare och har några frågor. Jag har läst många har problem med om grannen har en robotgräsklippare med slinga i backen som ligger inom 1.5 meter till min slinga så funkar inte ryobi alls bra och tappar bort sig? Gärna info om detta problem så jag inte får problem. Hur när trall ,väggar, diken ska tråden ligga? 45 cm överallt? Den går hem till laddstationen på slingan runt tomten jämt? Isåfall är det ju jätte viktigt att den ligger mes rätt mått från väggar och diken annars fastnar den och kör in i väggar hela tiden?Går det inte lägga en i mitten av gräsmattan som den kan gå hem till laddaren på? Är det något annat som är viktigt när jag lägger tråden för den inte ska fastna överallt? Har så stor tomt så vill inte lägga den fel överallt.

Hej! Jag har också precis köpt en Roboyagi och ska påbörja installationen inom kort. Du får gärna rapportera om eventuella missar så kanske jag kan undvika några fallgropar :)

J Jarnis8000 skrev:
Hej! Jag har också precis köpt en Roboyagi och ska påbörja installationen inom kort. Du får gärna rapportera om eventuella missar så kanske jag kan undvika några fallgropar :)
Tjena! Jag är riktigt nöjd med Roboyagi. Min tomt är 2200kvm och den klipper den perferkt. Den har gått i 5 dagar nu. Viktigt att lägga tråden på 40-45 cm från kanter,buskar, trall om man har..Så den alltid har en bra väg att gå hem till laddstationen. Appen krånglar ju en del och försvinner men det visste man ju sen innan efter man läst. Man ställer ju in allt direkt så sköter sig ju allt själv sen. Sjukt prisvärt. Köpte min för 12000kr med det stora batteriet.

J Jarnis8000 skrev:
Har du fått igång din?

Sonesson99 Sonesson99 skrev:
Har du fått igång din?
Kul att höra att den funkar bra! Jag har inte fått igång min, ska ha den ute på stugan och har inte haft tid att ta mig ut. Då jag bor uppe i norr och säsongen snart är över kanske jag väntar med att installera till nästa år :) Jag har inget internet på stugan så jag kommer inte ha möjlighet att använda appen.

Har du fått igång din?
§
Tjena! Jag är riktigt nöjd med Roboyagi. Min tomt är 2200kvm och den klipper den perferkt. Den har gått i 5 dagar nu. Viktigt att lägga tråden på 40-45 cm från kanter,buskar, trall om man har..Så den alltid har en bra väg att gå hem till laddstationen. Appen krånglar ju en del och försvinner men det visste man ju sen innan efter man läst. Man ställer ju in allt direkt så sköter sig ju allt själv sen. Sjukt prisvärt. Köpte min för 12000kr med det stora batteriet.
Hej!
Hur sköter sig klipparen?

J Jarnis8000 skrev:
§

Hej!
Hur sköter sig klipparen?
Hej! Den funkar riktigt bra faktiskt =) klipper bra och fastar aldrig. Tog in den för säsongen igår.

Hej! Den funkar riktigt bra faktiskt =) klipper bra och fastar aldrig. Tog in den för säsongen igår.
Kul att höra! Ser fram emot installation till våren :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.