Första året med robotgräsklippare och jag undrar vad ni andra gör när ni ställer undan maskinen. Jag antar att ni tar in laddstationen och transformatorn till denna. Men vad gör ni med trådarna som blir hängandes ute vid laddstationen. Sätter ni tejp över dessa och trycker ner de under mark?

Hur gör ni sen med batteriet? Jag har ett batteri som jag kan plocka ut och sätta i en extern laddare. Är det där jag ska förvara det och ladda det då och då? Har gräsklipparen något inbyggt batteri för tex klocka som man behöver komma åt?
Det rör sig om en Worx landroid S300 (2022 års modell).
 
Ingen?
 
R Rolle85 skrev:
Första året med robotgräsklippare och jag undrar vad ni andra gör när ni ställer undan maskinen. Jag antar att ni tar in laddstationen och transformatorn till denna. Men vad gör ni med trådarna som blir hängandes ute vid laddstationen. Sätter ni tejp över dessa och trycker ner de under mark?

Hur gör ni sen med batteriet? Jag har ett batteri som jag kan plocka ut och sätta i en extern laddare. Är det där jag ska förvara det och ladda det då och då? Har gräsklipparen något inbyggt batteri för tex klocka som man behöver komma åt?
Det rör sig om en Worx landroid S300 (2022 års modell).
Jag brukar ladda upp klipparen först i laddstationen, sen göra rent klipparen ordentligt och göra en liten översyn/service, byta knivar etc. Tar sen in klipparen tillsammans med laddstation och transformator i värmen. Begränsningskablarna har jag en tät box jag lägger dem i för att undvika fukt. Ett år hade det kommit in fukt när jag bara hade en påse runt och fick då byta halva begränsningskabeln för det blev något fel på den kabeln som blev blöt. Underhållsladdar inte under vintern. Har en gardena dock
 
Nån som satt vattentäta skyddsboxar på trådarna och isåfall vad?
 
N Nicce737 skrev:
Använder denna till vår Gardena-klippare. Har funkat bra dom två åren vi haft den. [länk]
Kör med samma, funkar riktigt bra
 
Ok thx alla
 
Jag har samma som dig och jag tar bara in klipparen och sätter en hink över laddstationen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.