Byggahus.se

Worx android Laddning problem...

1. Cıhan
    Medlem · 2 inlägg

Cıhan

Medlem
    Hej!
    Vi köpte works gräsklippare,men vad vi än gör så vill den inte ladda! Vi fick hem nytt batteri idag men så fort den går till sin plats så blinkar det rött o grönt och den vill helt enkelt inte ladda! Vi mätte batteri kabeln det kommer 24walt men från laddaren kommer det bara 10walt,är det normalt??

2. Cıhan
    Medlem · 2 inlägg

Cıhan

Medlem
    33st läst, ingen svarat ...

3. E
    Medlem · Skåne · 10 189 inlägg
    Om det är en ny klippare, så har du väl garanti, vad säger firman som sålde den?
    Antar att du menar "volt". Det är riktigt att det inte går att ladda ett 24 V-batteri med 10 Volt, så något är fel.
    Förhoppningsvis får du något svar av experterna på detta fabrikat.

• Laddar…
  4. H
    Medlem · Sverige · 2 084 inlägg
    Jag hittade ett inlägg jag gjorde i våras angående ett liknande problem någon hade att maskinen inte vill ladda. Eftersom min WG790E.1 (2016) fungerar som den ska så berättade jag hur min beter sig:

"... mätte spänningen över laddspjuten i laddstationen, 13 Volt. Så det ska nog vara 13V där när ingen klippare har dockat. När klipparen dockade och det lyser rött mätte jag upp 31 V, när den laddat klart och det lyser grönt med dockad klippare mätte jag 0,7 V. Så 13V är nog någon slags detektorspänning för att avgöra när laddaren ska dra på full laddspänning."

Jag bara gissar där, vet inget om hur sådan här elektronik brukar designas.

Vet inte heller vilken modell du har men jag vill minnas jag har sett andra inlägg på sistone om röd-grönblinkande laddstation men kommer inte ihåg modell. Kolla runt litet efter mer info om det. Annars ring supporten som sagt, en ny maskin ska bara fungera (och det ska iofs äldre maskiner göra också...).

5. A
    Anonym
    Min fungerar endast att ta laddning om man har ett schema inlagt (exempelvis söndagar 5 timmar). Om jag tar bort schemat så stänger den av sig i laddaren och kommer aldrig ladda fullt. En bugg tycker jag men det verkar inte supporten hålla med om. Det går alltså inte att köra helt manuellt.

• Laddar…
  6. A
    Medlem · 3 inlägg

arlu01

Medlem
    Samma problem, går ej att ladda varken mauellt inne ( röd lämpa ) eller i laddstationen ( grön lampa ).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.