Skaffade nyligen en Stiga Autoclip 225 s när granngården körde halva priset. Nu när jag fått igång den ser jag att den är av modellår 18 och en firmware från samma år.
Lite sugen på att uppdatera firmware till senaste, tänker att något borde hänt sedan 2018. Appen har ingen möjlighet att uppdatera firmware, utan man är hänvisad till ÅF.
Efter lite googlande så verkar det som att man kan uppdatera genom att använda appen för Ambrigio Robot, som verkar vara annat skal på samma maskin. Så min fråga är väl om någon testat att göra detta och haft framgång?
-
-
3 maj 17:16 #2
Kort uppdatering, via Ambrigio appen identifieras min Stiga som en Ambrigio modell och meddelar att det finns ny firmware. Men jag vågar inte riktigt gå vidare utan ytterligare input
-
23 maj 22:13 #3
Hej.
Jag gjorde som ni skrivit tidigare och laddade ner appen AMBROGIO ROBOT.
Appen hittade min Stiga 225s men det stod att den heter: L30 Elite MY18.
Körde uppdatering och allt verkar ok så här långt.
Skall bli intressant att se imorgon om den beter sig på nått annat vis
Appen verkar väldigt lik stigas annars, manualer och sånt verkar Stiga kopierat mer eller mindre rakt av. -
23 maj 22:48 #4
Åhå, spännande, återkoppla gärna om den verkar vara sig själv eller inte!
-
29 maj 11:55 #5
Men den går på som den ska, att tillägga i detta är att våran arbetar på en yta på ungefär 2300m2. Och den sköter det galant.- Laddar…
-
-
7 jun 21:09 #7
Är denna något ni rekommenderar till en barnfamilj? Tänker med stoppsensorer för större leksaker i trädgården såsom gunga och rutchkana. Står inte så mycket information om den på nätet! -
7 jun 21:40 #8
Vi har en studsmatta den hanterar utan större bekymmer, men den är inte superkänslig när den kör emot något.
-
-
18 jun 17:41 #11