Skaffade nyligen en Stiga Autoclip 225 s när granngården körde halva priset. Nu när jag fått igång den ser jag att den är av modellår 18 och en firmware från samma år.
Lite sugen på att uppdatera firmware till senaste, tänker att något borde hänt sedan 2018. Appen har ingen möjlighet att uppdatera firmware, utan man är hänvisad till ÅF.
Efter lite googlande så verkar det som att man kan uppdatera genom att använda appen för Ambrigio Robot, som verkar vara annat skal på samma maskin. Så min fråga är väl om någon testat att göra detta och haft framgång?
Lite sugen på att uppdatera firmware till senaste, tänker att något borde hänt sedan 2018. Appen har ingen möjlighet att uppdatera firmware, utan man är hänvisad till ÅF.
Efter lite googlande så verkar det som att man kan uppdatera genom att använda appen för Ambrigio Robot, som verkar vara annat skal på samma maskin. Så min fråga är väl om någon testat att göra detta och haft framgång?
Hej.
Jag gjorde som ni skrivit tidigare och laddade ner appen AMBROGIO ROBOT.
Appen hittade min Stiga 225s men det stod att den heter: L30 Elite MY18.
Körde uppdatering och allt verkar ok så här långt.
Skall bli intressant att se imorgon om den beter sig på nått annat vis
Appen verkar väldigt lik stigas annars, manualer och sånt verkar Stiga kopierat mer eller mindre rakt av.
Jag gjorde som ni skrivit tidigare och laddade ner appen AMBROGIO ROBOT.
Appen hittade min Stiga 225s men det stod att den heter: L30 Elite MY18.
Körde uppdatering och allt verkar ok så här långt.
Skall bli intressant att se imorgon om den beter sig på nått annat vis
Appen verkar väldigt lik stigas annars, manualer och sånt verkar Stiga kopierat mer eller mindre rakt av.
Ser att Grangården säljer ut denna igen på 50%.H hars skrev:
Är denna något ni rekommenderar till en barnfamilj? Tänker med stoppsensorer för större leksaker i trädgården såsom gunga och rutchkana. Står inte så mycket information om den på nätet!
Upptäckte att appen (för Android iallafall) uppdaterats nu när jag plockade fram roboten för säsongen. En flaggning i samband med det: appen säger att det går att uppdatera roboten till ny version, frestas inte att göra det, den verkar inte kontrollera vilken version som är installerad först och för mig innebar det att den rullade tillbaka till 2018 versionen. Men stegen lite längre upp fungerade även denna gång för att få den nyare.