Robotgräsklippare
Redfan: [citat] Får väl filma "Sigge" nån kväll när han gör sitt jobb och lägga ut på sidan.
Mr_Hope: Hej Min wiper har sedan uppdatering av programavara hos återförsäljaren haft konstigheter för sig. Stannar mitt på gräsmattan med koder som: HEAP ERROR : Out of memory size 8 BUS ERROR: D DISPLAY r0 Recuired Låter som någon programmerare kanske kan lista ut vad den menar? Återförsäljaren har tyvärr gått i konkurs och så har ju även garantin gått ut... även om den var hos
MB77: Det blev en Husqvarna 320 tillslut, hade ingen bra känsla för Worx.
Donleo: Hej! Köpt en Landroid den lilla modellen som klarar upp till 800 m, nu till mina problem. Den ger sig inte ut trots programmering om att börja klippa kl 10 (exempel) Går in i meny för att ställa in auto då går det inte att välja 800m endast Upp till 600m (kvadratmeter). När man starta efter den är fulladdat för klippning går den ut utan problem MEN går ca 30-40min sen dör den bara
Mr_Hope: Jag fick ju tillslut tillbaka min klippare av återförsäljare med en ny hjulmotor och jag har inte betalat något extra! men dit går jag aldrig igen, men det behöver ja ju inte heller för han har gått i konkurs. Men klipparen varnar för fel i höger hjulmotor, det är den nya motorn.. och den går saktare än den gjorde förut. har själv bytt kol i den vänstra motorn och den funkar
Mr_Hope: kablarna få heller inte vara korsade, vilket lätt kan hända att man gör i eller under laddstationen. hoppas du förstår hur ja menar. Min är lite dum och är påväg hem efter tråden så stöter den på något så ska den ju göra en båge runt hindret tills den träffar tråden igen. men min gör bågen åt fel håll så den kommer nån meter framför hindret igen... och går så tills
Mr_Hope: Hej! Har en Wiper one som är väl samma som stiga 7serie tror ja. Den har gått en bit över 2000tim. och har gjort ett bra jobb! Orkar inte dra hela historien men på verkstad i ett helt år!!! för en kass hjulmotor som dom försökt laga 3ggr.. lika missnöjd varje gång ja hämtat maskinen... hotade med pengarna tillbaka innan dom köpte en ny hjulmotor som ja begärde efter andra
Mr_Hope: Vad är det för delar du söker? jag har köpt reservdelartill min wiper (som är samma som stiga) på denna webshop med gott resultat. http://technord.se/tradgard/robotgrasklippare/tillbehor-reservdelar/
legion: Du kan lämna in till vilken ÅF som helst som har service.
mike hammer: Ja, jag har lagt några slingor extra också på några ställen nu. Det verkar funka bra, och han verkar välmående :-)
BooBooBeGone: Har en ny hjulmotor til 230 ACX til salgs, om noen skulle være interessert. [bild]
Jocke-e: Tack! Gräsmattan tillåter inte golfgreenshöjd, så jag får helt enkelt testa.
Jocke-e: Jag tror jag gör en smal korridor över asfalten så jag kan dra guidekabeln där. Då kan jag släppa klipparen på den sidan om det visar sig att den får problem att hitta in där samt att den har en snabb väg ut.
genes: Sådär då har den varit hos återförsäljaren. Dom fick byta batteri, moderkort och uppdatera. Så nu funkar allt igen. Förstår vad du menar Nonkan med att om man inte sköter grejerna så klart kommer det inte att funka. Men min maskin blåste jag med tryckluft, torkade av med fuktig trasa. När jag var klar såg den fin ut, lite känsla som ny. Efter det har jag underhållsladdat maskinen
david_sthlm: Nokan och Backfire! Stort tack för Er tid med svar. Jag har inte insett att jag måste in på forumet och kicka på svar utan trodde de gick till min mail - därav ursäkta sen återkoppling. TACK - hur kan jag kolla min programversion? Kan jag uppdatera mjukvaran själv via en sladd och mjukvaruprogram? Var ser man nuvarande spänning i batteriena? Stort tack på svar och garanterar snabbare
kristianmedch: Någon som vet om detta pris på gekås gäller fortfarande, 8995? Det är just nu lite billigare än på prisjakt, 9390 är billigaste där. Hade varit schysst om priset låg kvar eller om man kan få rabatt hos de andra butikerna.
Åsa Lund: Blir altid så. Du kan lägga knivarna i blöt i lite diskmedelsvatten och sen gnida rent dem, men troligen är de slöa oxå. Byt knivar tre gånger per säsong,
Kvint: Hej har beställt en modell L 2000m2 som förhoppningsvis kommer till veckan. Har ca 1400m2 gräs och ser nu att många skriver om max 270m begränsningsslinga. Är det bara för M modellerna? Jag kommer behöva mellan 300-350m inte jätte mycket öar eller dylikt. Undrar bara hur dom tänker isf om det är max 270m för en modell som klarar 2000m2 det bygger ju iprincip på en helt fyrkantig
Kallagtunet: Lese instruksjonsboken er kanskje ett godt råd! AM trenger ikke guide eller å følge begrensinsskabel for å finne hjem. BAse stasjonen sender ut radio signal som fører den trygt i havn.
Johlun: [citat] Är det någon som vet koden för servicemenyn på rc3xx serien?
Annelundarn: Tänkte uppdatera er. Fick svar av Mats på Robocare dagen efter jag mailat (1maj!) Så på Söndagen skickade han en ny kabel till mig. Har bytt kabel och ny funkar klipparen som den ska. Riktigt snabb på att svara och kan verkligen rekommenderas vid köp/reservdelar eller service frågor. Så nu är det äntligen dags att trimma in den så den funkar optimalt på vår tomt!
Demmpa: Nu syns inte bilden. Nu kan jag inte just den tillverkaren, men hos en annan tillverkare så går det att lägga trådarna intill/ovanpå varandra, trådarna tar ut varandra så klipparen kommer att gå över trådarna det blir som om det inte finns någon tråd, man använder det för att kunna göra öar i gräsmattan.
MattisH: DAgs att börja på en Miimo 2015?? Låsa och fortsätta i Miimo 2015!
Foffe77: Jag gjorde två zoner mha vanliga väggströmbrytare, det är viktigt att de har trappfunktion. [bild] Jag kan alltså välja om roboten bara ska gå på framsidan eller baksidan, eller hela gräsmattan. Jag har en Landroid Worx L.
mortimer: Då får vi se hur det går när min granne är klar med begränsningskabeln.
Thomas59: Jag tog fram tigersågen och ett grovtandat blad för att lägga PEM-slang till trädgårdsbevattningen. La nog ner 75-100 meter. Satte ut märksnöre (egentligen onödigt) och sågade två parallella spår på var sin sida om märksnöret. Tog upp gräsremsan, la ner slangen och tillbaks med gräset. Stampade till lite sen var det klart. Tog max ett par timmar och två tigersågblad.