G
Hej!

Jag har en automower 330x som inte vill stanna kvar i dockan och ladda sig. Den gör fyra fem försök sen stannar den. Den liksom går in i dockan precis som den ska, stannar i laddläget men sen backar den ut igen. Jag har testat olika saker hela dagen men får inte det att funka alls. Någon som råkat ut för detta?

peternicklas
Oxid på kontaktblecken??

G
Nä dom är putsade och fina.

G
Ibland står det i displayen "krocksensor aktiv". Konstigt att det bara kan bli så över vintern. Den har stått helt orörd sen jag ställde in den i höstas, och nu när jag plockar fram den igen så funkar den inte. Andra säsongen den ska rulla ut, det är för dåligt för dom pengarna (Ca 25000).

Kan vara ett helt urladdat batteri. Har du underhållsladdat? Kan ge liknande problematik. Prata med din åf.

Dåligt och dåligt, övervägande delen av de maskiner vi får in på service när de inte går igång på våren ser ut som skit och har stått oladdade. De är bara undanställda direkt från gräsmattan. Hur man kan behandla en pryl för 25 000 så ovarsamt är svårt för mig att ta in..

• Gilla
grymmeoffe
  • Laddar…
Sitter karossen som den ska på de 4 piggarna, eller har den släppt från någon?

G
Sådär då har den varit hos återförsäljaren. Dom fick byta batteri, moderkort och uppdatera. Så nu funkar allt igen.

Förstår vad du menar Nonkan med att om man inte sköter grejerna så klart kommer det inte att funka. Men min maskin blåste jag med tryckluft, torkade av med fuktig trasa. När jag var klar såg den fin ut, lite känsla som ny. Efter det har jag underhållsladdat maskinen tre gånger i vinter vid olika tillfällen och det har funkat fint.

När jag sen plockar ut den och ska koppla in den så havererar klipparn av någon anledning. Det är därför jag tappar förtroendet för denna maskin. Vad hade detta kostat mig om jag inte haft någon garanti? Jag har i alla fall räknat med att den ska hålla i tio år om man är rädd om den. Batteribyte får man kanske räkna med ett par gånger under denna tioårsperiod.

Jag hoppas verkligen att jag bara haft otur för annars blir det dyra klippningar. Mitt förtroende för denna maskin är väl inte så stort just nu, men hoppas det blir.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.