Robotgräsklippare
Bono_R: Hej och glad nationaldag på er allihop. :) Är det någon som vet hur man ändrar sitt inloggningslösenord på Worx Landroid kontot ? Jag har registrerat min WG 796E men valde ett ovanligt dumt lösenord som jag vill ändra men hittar ingenstans på hemsidan var man kommer åt sina uppgifter eller var man loggar in Tackar på förhand Bosse
peternicklas: [citat] Ska finns i någon av Landroidtrådarna. I stället för att göra ett direkt 90 graders hörn, så drogs hörnan ut et bit och formade en liten kil. Vet ej om det fungerar.
Nonkan: [citat] Den övre av skarvarna ser inte ut att vara ihopklämd ordentligt. Har själv aldrig haft problem med skarvarna, men nästan varenda gång man varit ute hos kund och felsökt slingan är det en skarv som inte är ihopklämd ända in. Är den för lite ihoptryckt brukar det funka ett år ungefär.. Använd polygrip, inte plattång och skala inte kabeln.
breakman: Min har iofs stått mot ställningen till studsmattan en gång, gissar att den ibland kan träffa karossen på nån punkt som inte triggar bumpsensorn. Men är det så att din går det ofta så låter det som att den är trasig...
Jonas Hedberg: Här är ett litet test jag gjorde mest för att se hur worxen skulle bete sig i en väldigt trång korridor. Tack vare att den inte backar och känner av vilken sida tråden är på så fungerar det faktiskt rätt ok. Detta var innan funktionen kom till att den kunde följa kanttråden ut för släpp på valt område! [video=youtube;QitnoBrcWwE]https://www.youtube.com/watch?v=QitnoBrcWwE[/video]
MattisH: Nix ny version av klipparen som heter 310 och är ganska mkt billigare än när jag köpte... Tyvärr inga mjukvaruuppdateringar som kan laddas in än så länge, men de noterade önskemål om vissa funktioner i mjukvaran även på 300.. Se Miimotråden 2015.
peternicklas: Ring till supporten, du har nog ett defekt kort i laddstationen. 2. Du har inte korsat kablarna och sett till så att den ligger intill varandra.
björn82: [citat] För att göra en lång historia kort så föll alla andra märken bort i processen av en eller annan anledning. Efter besök hos återförsäljare och rekommendationer av vänner och bekanta och läsande på internet så verkade som att HQ/Gardena helt enkelt har den bästa produkten. Varför det blev en 310 framför 220AC eller Gardena var för att den närmaste ÅF inte hade några
peternicklas: [citat] Konstigt då den första robtklipparen utvecklades i USA på 60-talet.
OpiMaza: Hej Tråkigt att du har problem. Kan det va detta som spökar för dig ? Placera inte laddstationen i fickor på arbetsområdet. Minst 1.5 meter rak begränsningsslinga ska finnas till höger och vänster om laddstationen. Kabeln ska dras rakt ut från bakkant på laddstationen. All annan placering kan göra att robotgräsklipparen kommer snett i laddstationen och därmed få svårt att docka.
borgensödra: Om allt blivit rätt så skall det vara 88m!! Får testa efter att regnet passerat, kommer om 1 timma :D [bild] Tack för hjälpen!! //gunnar
bjoma: I mitt fall är det ingen ö inblandad. Jag är också tveksam till om slingan är inblandad i det här överhuvudtaget. Hade det handlat om att klipparen tappade signal eller slingsensorn blev störd på annat sätt så borde det visats ett felmeddelande. Nu verkar det istället som att något stör den på sätt som får den att starta om, utan att larma eller trigga någon felkod.
Johnny Viking: Och jag har precis köpt en Gardena R50. Det är installationen av slingan som är krånglig, på så sätt att man kommer få justera den vartefter man märker att roboten fastnar med mera. Själva roboten bara går. :) Tips: Köp extra slinga och pinnar, samt skarvdon för om linan går av. För min 400-500 kvm stora tomt behövdes 1 extralina, 2 påsar extra pinnar och har slut på
KnockOnWood: [citat] Ja, det var knappt jag klarade studenten. Förlåt :) 20 x 30 stämmer kanske bättre. Men slutsatsen består :)
quick: Jag köpte en Husqvarna mest för att vara säker på att den skulle lira ihop med grannens Husqvarna. Men nu gick hans sönder och han köpte en g-force sr1800 istället. Bara hålla tummarna är det ska lira ihop nu iallafall. Som tur är så är det inga jätte avstånd slingorna ligger nära varandra max 20 meter och det är ca 70cm i mellan slingorna skulle jag tro. Återstår att se när
davidgp: Typ alla. Smärgelduk på "eggen" av kontaktblecken på klipparen, samt böja ut kontaktblecken i laddstationen har löst problemen i 90% av fallen.
dahl10: Det har funkat hos mig, tänk bara på att zon 1 dvs den zon som laddstationen befinner sig i alltid skall vara satt till 1m.
legion: Ja jag menar begränsningskilar, har inga själv men vet andra som använder såna med hyfsat resultat.
borgensödra: Status på inlägg: Pratade med supporten idag angående problemen med WG793E och det visar sig att det var fel på laddstationen! Det är tydligen så att det var en batch med laddare som har detta felet. Nytt kretskort på väg :-) Skam den som ger sig! Fortsättning följer!
citroen: Har precis samma problem... och sprillans nytt batteri. Det pratas om kortet i laddaren i andra trådar, någon som vet??
MartinP666: [citat] 220 går ibland att hitta för 14-15.000 så är man sugen på en sådan och har lite tålamod finns det pengar att spara (jämfört med att lägga 18-20.000 alltså). Jag har inte sett någon HQ-ägare som haft problem med regn, om det inte är så att klipparen har kört i stora/djupa vattenpölar. Det gillar nog ingen robotgräsklippare. Åska är ett problem för alla elektroniska
johjos78: Stort tack! Ditt svar löste mitt problem.
SueCia: Ta gärna för vana att återkoppla med lösningen till dina problem när du gjort en tråd om det, det är det som är lite av det bästa med forum som detta. :)