Jag fick en ny motor utan kostnad, men de ville ha betalt för arbetet.
Men eftersom konsumentköplagen säger att man har rätt till ny vara om fel uppstår inom 1/2 år, och den har varit lagad 2 ggr och inte fungerar tillfredsställande ännu så är jag ändå inte nöjd.

Henric sa inte så mycket om det nya bolaget, mer än att det gamla gått i konkurs och att de nya inte tjänat några pengar på mig så de försöker hjälpa till så gott det går, men kan inte stå till svars för MITT köp.
Däremot sa Henric att han misstänker att det är något annat fel som gör att hjulmotorn pajar.

och till dig MR_Hope så kan jag informera att konsumentrådgivaren säger att man har reklamationsrätt i 3 år! Så du borde också kunna reklamera din klippare (om det nu inte hade varit så att de gått i konkurs :) )

Nu var det mycket inlägg sen sist!

Jag har fortfarande inte hört ett pip från min återförsäljare.

Men ja har fått svar från henrik på mailen och han verkar vilja hjälpa till så gott det går.
kommer med tips om vad som är vanliga fel mm...

Det gör väl inte så mycket att wiper gått i konkurs.
Det är väl din återförsäljare som sålt klipparen till dej som har ansvaret ?
han kan ju inte bara sluta vara återförsäljare och skita i alla klippare han sålt ?

Rätta mej gärna om ja har fel.

Längtar efter min klippare nu...

Vad bra Henric, om jag tolkar dig rätt så kan ni alltså hjälpa mig med min klippare och garantin gäller som den ska?
mvh
Maria

Det är inte wiper som gått i konkurs utan vår svenska generalagentur som gått i konkurs och en ny har tagit över (Lehr) .
Och då kan jag inte förstå problemet, om det garanti på produkterna så kostar det ju inte generalagenten något heller, utan de får driva det mot wiper åt mig.
Men nu skriver ju Henrik att garantin gäller även på gamla produkter (om jag tolkar honom rätt)

Konsumentrådgivaren sa till mig att ta kontakt med generalegenten när inte återförsäljaren finns kvar.

Min klippare går nu, men den drar kraftigt åt vänster så den känns definitivt inte ut att vara ok.

Hur bra ni än tycker att det är får företag inte delta i
diskussionerna på ByggaHus
Se reglerna
§ 5 Reklam
Reklam är förbjudet i forumet, bilder, bloggar, wikin och artikelkommentarer och företag får inte delta i diskussionen, de fall särskilt tillstånd har getts (se nedan). Inlägg från företag eller organisationer som inte har särskilt tillstånd kommer att raderas och användaren som gjorde inlägget kan komma att stängas av. Är du företagare som vill nå ut till våra besökare är det möjligt att annonsera på anvisade annonsplatser. Maila oss på
annonsera@byggahus.se för information.

§ 5.1 Undantag till regeln om reklam
Företag får inte delta i diskussionen. Undantaget är företag som känner sig kränkta av en diskussion i vårt forum. De kan få gå till svars i den enskilda diskussionen för att ge sin version. Inlägget från företaget ska då modereras först. Kontakta
support@byggahus.se för att diskutera hur inlägget ska utformas och publiceras.
morsan/moderator

Fortfarande inte hört något så imorgon åker ja dit och kollar läget.

Jag kan också informera om att jag nu fått tillbaks min klippare med hjulmotor monterad MEN fick även en faktura på arbetet! Så det Henrik skrev tidigare i forumet att de står får garantier ÄVEN på de som köpts innan konkursen är alltså ren lögn! (det kanske är borttaget nu då företag inte får gå in och skriva i såna här ämnen)

Jag har även pratat med konsumentrådgivaren i kommunen och hon säger att det inte får gå till på det här viset!
MEN de envisas fortfarande med att "de inte har tjänat några pengar på mig"

Å dels måste man bli informerad om att det tillkommer en kostnad, men det var inte alls prat om att det skulle kosta oss något eftersom garantin fortfarande gällde!

Hur som helst, så har de haft en varit fruktansvärt dålig service, dåligt bemötande och jag kan definitivt INTE rekommendera någon att köpa wiper klippare! Det borde finnas både bättre märken som inte går sönder första halvåret OCH framförallt trevligare personal!

Nu får jag bara hålla tummarna att den kommer att fungera framöver!

Tur att man hittade den här tråden, som som sneglade på en wiper, va rekommenderar ni annars för märke? 1300 kvm tomt, pris spelar ingen roll så länge de funkar

mjonass skrev:
Jag kan också informera om att jag nu fått tillbaks min klippare med hjulmotor monterad MEN fick även en faktura på arbetet! Så det Henrik skrev tidigare i forumet att de står får garantier ÄVEN på de som köpts innan konkursen är alltså ren lögn! (det kanske är borttaget nu då företag inte får gå in och skriva i såna här ämnen)

Jag har även pratat med konsumentrådgivaren i kommunen och hon säger att det inte får gå till på det här viset!
MEN de envisas fortfarande med att "de inte har tjänat några pengar på mig"

Å dels måste man bli informerad om att det tillkommer en kostnad, men det var inte alls prat om att det skulle kosta oss något eftersom garantin fortfarande gällde!

Hur som helst, så har de haft en varit fruktansvärt dålig service, dåligt bemötande och jag kan definitivt INTE rekommendera någon att köpa wiper klippare! Det borde finnas både bättre märken som inte går sönder första halvåret OCH framförallt trevligare personal!

Nu får jag bara hålla tummarna att den kommer att fungera framöver!
Bara att bestrida fakturan. Betala inte.

Jag fick ju tillslut tillbaka min klippare av återförsäljare med en ny hjulmotor och jag har inte betalat något extra!
men dit går jag aldrig igen, men det behöver ja ju inte heller för han har gått i konkurs.

Men klipparen varnar för fel i höger hjulmotor, det är den nya motorn..

och den går saktare än den gjorde förut.

har själv bytt kol i den vänstra motorn och den funkar klockrent!
även kollat över kolen i klippmotorn å det ser fint ut efter 2300tim!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.