Byggahus.se

Gardena R50Li & R80Li

1. F
    Medlem Nivå 9
  2. Toomaster
    Medlem Nivå 3

Uppgradera R40li alt R70li till R80li?

Hej
    Jag såg att Gardena släppt lite nyare versioner R50li & R80li.

Ringde Husqvarna supporten och frågade om det var möjligt att uppgradera SW till R80li (som ska klara 800kvm) , det var inte möjligt enligt dem då det var andra hjulmotorer med andra lindningar osv mm. och att R70li inte skulle klara av påfrestningarna.

Känns spontant som skitsnack, Husqvarnas Automover 308 (klarar 800kvm) har vad jag vet exakt samma delar som Gardena R70li.

Om de inte har bytt moderkort så borde det väl gå att bara lägga in R80li SW ?

Någon som vet om det är någon skillnad på HW?

Har haft en länk till en tysk rep.manual men den är inte aktiv längre.

• Laddar…
  3. M
    Medlem Nivå 10
    Gekås i Ullared säljer R50li för 6995kr, om det mot förmodan är lägre än jättarna som säljer dessa.

4. B
    Medlem Nivå 2
    Du råkar möjligtvis inte ha en bild på priset från Ullared, skulle kunna glädja många som inte har vägarna förbi Ullared då man kanske kan åberopa prisgaranti hos någon lokal återförsäljare.

5. M
    Medlem Nivå 10
    Sorry, såg nu jag hade läst fel när jag kollade mitt foto. 8995kr och det finns säkert de på prisjakt.se som slår.

6. K
    Medlem Nivå 1
    Någon som vet om detta pris på gekås gäller fortfarande, 8995? Det är just nu lite billigare än på prisjakt, 9390 är billigaste där. Hade varit schysst om priset låg kvar eller om man kan få rabatt hos de andra butikerna.