Referenser Hantverkare & Entreprenörer
Swetrot: Om du åker in till Hvitfeldtsplatsen 9, och går in där, så är jag säker på att de där kan upplysa dig om vilka du kan anlita. :-)
Szture: Vi ska dränera runt vårt hus utanför Stockholm och vill gärna ha tips på entreprenörer som någon har erfarenhet av och som har gjort ett bra jobb. Jag har från en entr. fått en "prisindikation" på 2 500 kr löpmetern (inkl moms). Verkar inte vara hutlöst dyrt, eller hur? Vi får se när offerten kommer.
ByggPutte: Tänk på att mitten av Juni inte är långt ifrån industrisemestern. Tror den börjar runt vecka 28. Inte kul att ha kök eller bad utrivna i 4 veckor. Mvh Putte
jarker: Vi har nu fått tag på en KA och det verkar verkligen variera i pris på de, jag har fått i prser allt från 10 ända upp till 30 tusen, men det har inte varit lätt att hitta de, de flesta har inte tid, totalt har jag kollat upp ett 30-tal men bara 5 som haft möjlighet att ta på sig mer jobb. Så det lönar sig verkligen att kolla upp innan man bestämmer sig, och ett tips är om man inte
matwe: Hej, Funderar på att beställa materialleveransen från ett husföretag och sedan anlita lokala entrepenörer för att snickra ihop huset. Är det någon som kan rekommendera nån byggare i Bohuslän, gärna Uddevalla trakten?
Matti: om du vill ha lokal arbetskraft finns ju Åkeri Söderström & karlsson, brukar göra bra arbeten, har själv anlitat dem för mitt hus i lumparby. Om vi skall fortsätta med ortsbor så finns det ingen nogrannare byggare än Ole Wilhelms. VVS:are vet jag inte...
byggklas: Jag skulle vara försiktig med småskuttar som kallar in kompisar när dom har för mycket att göra. Att dom sen fakturerar via större bolag som "Schakt i Väst" är ingen garanti. Ängö schakt är säkert inte billigast med dom kändes seriösa. Har alltså använt 2-3 firmor till mitt hus.
Niggo: Vi håller på att bygga hus och i slutet av juni behöver vi få in någon som kan hjälpa oss med takresning och fönsterinstallation. Oerhört tacksam för alla tips på duktiga hantverkare! /Niggo
Frippen71: Hej! Vi skulle behöva hjälp med att undersöka om våra takstolar klarar av att byta från eternit till betong- eller tegelpannor och vi undrar om någon kan rekomendera en bra konstruktör för detta i Linköpings/Motala-trakten? Tack på förhand! // Fredrik
ulricac: ...och vi anlitade "Töva traktor" (sök på eniro), de gjorde RUBBET! Dvs. grävning, monterade pordränskivor etc. Vi gjorde ingenting själva...:D Jag kan verkligen rekommendera dem!! Bra arbete, snabbt gjort. /Ulrica, Matfors.
rainman: Behöver Tips på finska eller svenska entreprenörer i norra delen av norden. Projektet avser montering av timmer stuga i finska lappland. /Tony
Joukko: [citat] Jag har skickat mail. Få se vad det blir för svar. Är det någon som vet någon mer? Jocke
thalle: Någon som har något företag att rekommendera när det gäller offertbegäran och installation av F- och FTX-system i Stockholmstrakten?
Lola: Hej! Undrar om det är någon som har nåt tips/namn på någon bra KA i Göteborg/Kungälvsområdet. :) Vill gärna försöka hitta någon som är driftig och som inte bara tar mycket betalt för att åka ut å kolla typ en gång. Är det lämpligast att anlita konsult eller tycker ni att man skall kolla med byggbolagen (risken kanske är att de har så mycket att göra och tar hand om sina egna
Jerre: Törs man fråga vad det var för problem som du fick med Mickes gräv?
mdredfox8: Jag är på jakt efter en bra entrepenör för att göra min grund (torpargrund) i Göteborgs området. Ska även spränga bort en del berg. Någon som kan rekomendera några bra och billig entrepenör?
RobertC: Jag har kommer använda Ohlssons rör i ljungby för själva rördragninge men om man vill så kan dom fixa helentreprenad. Och dom är grymt bra att ha och göra med dom är inte billiga men dom är bra. Och dom håller alltid tiderna. tror dom har 19 rörmockare på det företaget så det är ju bra. Och dom gör upp en tidsplan som dom håller och dom kommer till dig och hjälper dig att rita
gozolins: Hej Vi är på väg att teckna avtal om att bygga ett lösvirkeshus i Lerum. Totalentrepenaden ska skötas av Brunstorps Bygg och Mark, Niclas Österberg. Är det någon som har någon erfarenhet av denna firma sedan tidigare, positivt eller negativt? PM:a gärna. MVH Gunnar
redralf: måste kolla in andra än Ä-hus rekommenderar... Är det någon som har bra erfarenheter från någon firma i Upplandsbro området tomt måste schaktas, spränga samt fyllas... ca 250 000 kr tror jag att det kommer att kosta (referens: "kompis") men jag hoppas kunna få det billigare... vore trevligt och lägga pengarna på ett garage istället... tacksam för alla tips!!!
danny_falun: Mycket tråkigt detta för er! Men tack för tipset !
payman: Hej. jag behöver fixa mekanisk vent. i mitt hus. Dessutom behöver jag diskutera uppvärmnig. Kan nån rekommendera firma/or i Stockholmsområdet? MVH Patrick Arkley Home - Say No Campaign
payman: hej. Jag behöver bila upp ett badrumsgolv och ev. isolera lite innan ny gjutning. Kan nån rekommendera en firma i Stockholmsområdet? MVH Patrick Arkley Home - Say No Campaign
frebe893: Vi har tidigare använt oss av Björns golv (ligger i Vasastan tror jag) och varit väldigt nöjda med deras arbete. Jag tyckte det var skönt att möta hantverkare som fortfarande har kvar sin yrkesstolhet och inte bara vill avsluta ett arbete så fort som möjligt... Sådana har man ju mött tillräckligt av genom åren ;) Telefonnummer 08-31 11 47.
cammy: den finns numera under rum för rum och fliken kök. där ser du gärna lite mer! ser jättefint ut! hoppas du hittar nåt passande och bra! lycka till med allt! x dreamhouse
Toven: Hej! Vi ska snart flytta och är på jakt efter en bra städfirma som utför NOGGRANN flyttstädning där allt ingår, även rengöra ugnar och avloppsbrunnar. Någon som har bra tips? Bor i Stockholm Värmdö. //Toven