tänkte kolla om någon har koll på denna manick till husvagn! Tror att man har den för att stänga av eller på gas till gaspannan, men den verka läcka för tillfället. Något tips på var man köper en ny? Eller går den bara koppla förbi? Jag förstår inte heller varför det sitter en reducering, eller vad dom kallas där när det finns en vid flaskan också! Någon som har koll?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jepp, det övre är en läckindikator och den undre en reduceringsventil.
Vet inte om det idag är vanligt med reduceringsventil på flaskan, för längesen när jag använde gasol var det bara kran och säkerhetsventil på flaskorna.
Vet inte om det idag är vanligt med reduceringsventil på flaskan, för längesen när jag använde gasol var det bara kran och säkerhetsventil på flaskorna.
Värmen i pannan till husvagnen har ett högre tryck än vad du har i tex kylskåpet därför sitter det 2 st reduceringar
En husvagnsfirma borde kunna hjälpa dig eller kolla på ett väl sorterat byggvaruhus
Tror det är 50 och 80 någonting som skiljer mellan de 2
En husvagnsfirma borde kunna hjälpa dig eller kolla på ett väl sorterat byggvaruhus
Tror det är 50 och 80 någonting som skiljer mellan de 2
Det svarta är en ventil för av-på eller öppen-stängd om man föredrar den terminologin. Du kan alltså ha gasolkretsen till pannan stängd men ha gasol till resten av utrustningen i vagnen.
Om du ska börja pilla med gasolen i vagnen så måste du vara helt säker på vad du gör. Läckage kan orsaka dödsfall om det vill sig illa.
Om du ska börja pilla med gasolen i vagnen så måste du vara helt säker på vad du gör. Läckage kan orsaka dödsfall om det vill sig illa.
Redigerat:
Det _kan_ vara så att det är ett krav att det ska finnas en avstängning på den kretsen men är osäker. Går gasolen vidare in i husvagnen från den ledningen också? Så var det på vagnen vi hade. Dvs den ventilen öppnade eller stängde flödet till värmaren medans flödet in i vagnen var på oavsett läge på ventilen. Sen satt avstängningskranarna för kyl och spis inne i vagnen.
Klicka här för att svara