Fast vad gäller CAD så har jag kört ganska stora modeller i både SolidWorks och Inventor på min burk hemma (stationär).
Fungerade helt OK på min gamla burk med några år på nacken och nu med Intel i5 och ett R280X så upplever jag inte problem alls.
Så om det inte är extremt tunga filer så bör man klara sig på ett hyfsat vasst grafikkort utan specifikt CAD-stöd.

Jag hade hellre portionerat ut de pengarna på en snabb SSD, mer RAM, bra CPU och då ett hyfsat grafikkort.
 
Bärbar till spel är inte en helt enkel kombination (beroende på vad du vill spela). Det gäller att hitta ett tillräckligt bra grafikkort. Det som ofta säljs som speldatorer på stormarknanderna räcker inte riktigt till.

Tyvärr är jag inte tillräckligt insatt för att komma med några råd. Jag brukar kolla på http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html och liknande ställen, och också kolla på sweclockers forum för bärbara, där finns mycket kunskap.
 
S
är nyfiken på battlefield 1 så den kan vara riktmärke.
 
Ska du inte göra något enormt i cad så duger en vanlig dator bra, se till att ha 16gb minne bara. Surface 3 pro funkar till solidworks iallafall. Jag har en hp z-book på jobbet och kör creo nu.

Krav:
SSD
16+ gb ram
2,5ghz + processor


Prisvärt alternativ?
https://www.dustin.se/product/5010979570/zbook-15u-g3

Jag tycker annars att Dells XPS serien är riktigt trevliga, eller typ yoga 910. Men det är väl mer spelfrågan som är kritisk här?
 
S
Kane skrev:
Det verkar krävas en del då, [länk]
det går ju skippa dom tankebanorna. blir mer och mer båtdesign och leta flugmönster
 
S
Johannes Carlsson skrev:
Ska du inte göra något enormt i cad så duger en vanlig dator bra, se till att ha 16gb minne bara. Surface 3 pro funkar till solidworks iallafall. Jag har en hp z-book på jobbet och kör creo nu.

Krav:
SSD
16+ gb ram
2,5ghz + processor


Prisvärt alternativ?
[länk]

Jag tycker annars att Dells XPS serien är riktigt trevliga, eller typ yoga 910. Men det är väl mer spelfrågan som är kritisk här?
jobb datorn är ju bra på ritningar i 3d. brukar ju ha med den om det är något akuthelg jobb
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.