Har inte fått några papper än, men loggade in ändå. drygt 300 att betala in stod det först, men med reseavdrag på 49 000 blev det 8000 tillbaka istället.

På den nya tjänsten kan man väl inte göra några avdrag om jag förstod det rätt?
 
Själv fick jag betala 8kr.......
 
Det är ingen idé att välja vad skatteåterbäringen ska gå till.. för det händer ALLTID något oförutsett, kostsamt.. den veckan som pengarna hamnar på kontot!

Är det inte avloppet, så är det hunden, eller så går bilen sönder..
Slår aldrig fel!
 
  • Gilla
fubar och 1 till
  • Laddar…
Ska betala 33k kul, not, och Då har jag ändå skatteavdrag på typ 20k för bostadslån. Min ekonomiansvarig gjorde ett dåligt jobb med skatteuträkningen :D
 
AndersMalmgren skrev:
Ska betala 33k kul, not, och Då har jag ändå skatteavdrag på typ 20k för bostadslån. Min ekonomiansvarig gjorde ett dåligt jobb med skatteuträkningen :D
Eller ett bra jobb. Du har ju "lånat" 33k från skatteverket i typ ett år utan ränta :)
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Nu bor jag i en nybyggd villa som är undantagen från fastighetsavgift.
Men hur funkar det, är det i samband med deklarationen som den avgiften skall betalas i normala fall? Dvs avgiften läggs in som en kostnad i det totala "årsbokslutet"?
 
P
Gabbe1 skrev:
Nu bor jag i en nybyggd villa som är undantagen från fastighetsavgift.
Men hur funkar det, är det i samband med deklarationen som den avgiften skall betalas i normala fall? Dvs avgiften läggs in som en kostnad i det totala "årsbokslutet"?
Ja den kommer som en extra kostnadsrad.
 
AndersMalmgren skrev:
Ska betala 33k kul, not, och Då har jag ändå skatteavdrag på typ 20k för bostadslån. Min ekonomiansvarig gjorde ett dåligt jobb med skatteuträkningen :D
Du skulle ju få tillbaka 9?
 
3 år sedan dock
 
Min deklaration brukar vara klar vid semestern typ så jag har ingen aning än, lär väl få skaplig restskatt e jag rädd då jag sålde en lgh med 400% vinst (dock inga Stockholms priser)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.