16 142 läst ·
144 svar
16k läst
144 svar
Skatteåterbäringen
Har inte fått några papper än, men loggade in ändå. drygt 300 att betala in stod det först, men med reseavdrag på 49 000 blev det 8000 tillbaka istället.
På den nya tjänsten kan man väl inte göra några avdrag om jag förstod det rätt?
På den nya tjänsten kan man väl inte göra några avdrag om jag förstod det rätt?
Det är ingen idé att välja vad skatteåterbäringen ska gå till.. för det händer ALLTID något oförutsett, kostsamt.. den veckan som pengarna hamnar på kontot!
Är det inte avloppet, så är det hunden, eller så går bilen sönder..
Slår aldrig fel!
Är det inte avloppet, så är det hunden, eller så går bilen sönder..
Slår aldrig fel!
Renoverare
· Stockholm
· 20 216 inlägg
Ska betala 33k kul, not, och Då har jag ändå skatteavdrag på typ 20k för bostadslån. Min ekonomiansvarig gjorde ett dåligt jobb med skatteuträkningen 
Nu bor jag i en nybyggd villa som är undantagen från fastighetsavgift.
Men hur funkar det, är det i samband med deklarationen som den avgiften skall betalas i normala fall? Dvs avgiften läggs in som en kostnad i det totala "årsbokslutet"?
Men hur funkar det, är det i samband med deklarationen som den avgiften skall betalas i normala fall? Dvs avgiften läggs in som en kostnad i det totala "årsbokslutet"?
Renoverare
· Stockholm
· 20 216 inlägg
3 år sedan dock
Klicka här för att svara
