Med internet kan ett barn begripa att Posten måste rationalisera till mindre jobb.
Då har riksdagen gjort tvärtom att låta alla få driva postbolag, så 2 eller flera gör samma jobb per område.
Gamla posten sitter i sin struktur och kör ex. ut med bilar här. Det ex. norsk-ägda bolaget Bring har mopedister, som antagligen olagligt har plastbackar på vägen, där deras mopedbud får sortera och byta backar.
Lite som Ryan air att man börjar från botten, med stinkande moppar som går på oljeblandat, inte miljövänligt heller precis.
Vi kan inte slakta Posten så dom får köra moped istället.
Vårt eget Postnord går därför knackigt, än mer då de slagits ihop med danska som går ännu sämre. Norska posten jobbar alltså emot dem här!
Varför inte ha ett rationaliserat här, dags att backa när det går dåligt, mångfald berikar inte?
Rösta
http://voto.se/Posten