Chaly
Gör en loop och flytta tecken för tecken från en variabel till din sträng. Finns inget tecken kvar i variabeln lägger du in mellanslag tills du är vid rätt position för att börja skriva från nästa variabel.

Men finns säkert bättre sätt...
 
Tack till er alla för inspirationen och tipsen, fick ihop det tillslut!

Blev en kombination av fasta mellanslag och att klippa av strängarna med Left och Right, kanske inte den mest avancerade lösningen men fullt funktionsdugligt.

Kort utdrag ur koden:

If Blad2.Cells(i, 1) = Cells(i - 1, 1) Then

Cells(i + j, 20) = "DEL " & Right(Cells(i, 2) & " ", 8) & " " & Left(Cells(i, 3) & " ", 10) & Cells(i, 8) & Cells(i, 5)

Else
Cells(i + j, 20) = "ARD " & Left(Cells(i, 1) & " ", 10) & " " & Cells(i, 5)
Cells(i + j + 1, 20) = "DEL " & Right(Cells(i, 2) & " ", 8) & " " & Left(Cells(i, 3) & " ", 10) & Cells(i, 8) & Cells(i, 5)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.