703 läst ·
2 svar
703 läst
2 svar
Crossovers, med stora säten?
Jag tittar på ny el beg bil, krav :
- sitta högra upp
- Diesel eller hybrid
- Automat
-Bekväma säten för lång person (tillräckligt breda o hyfsat djupa) Långa personer drar faktiskt mer på bredden, även om det inte uppmärksammas på samma sätt som på en kort o tjock
Jag har kikat på nätet o testat, bla dessa modeller :
Toyota Urcan Crusier(säljs ej längre)
Subaru xv,
honda hrv,
toyota chr, testade, liten bil,cool, lite för smala säten, alldeles för trångt baktill. Men den skulle ev kunna funka för 2 personer med små barn.
toyota hrv4, testade, sitter bra, även om bilen känns liten invändigt.
bmw x1, testade, för smala säten(även med standard-sätet som inte är sportmodell)
Golf sportsvagon, testade, helt ok!
Tiguan, superb bil, men onödigt stor bil för mig i övrigt.
Skoda Kodiaq, wow, stor bil, snygg invändigt, men alldeles för stor för mig, o fel prisklass för mig.
xc60, kanon, men dyr
xc70, Audi alltrack, Passat alltrack osv, nä, köper hellre SUV som t.ex xc60 än "Hög kombi"
x3, kanon, men dyr
Min fråga, finns det någon mindre hög bil, som fortfarande har normala säten? ...inte så jäkla smala. Golf sportsvagon är det bästa hitintills.
- sitta högra upp
- Diesel eller hybrid
- Automat
-Bekväma säten för lång person (tillräckligt breda o hyfsat djupa) Långa personer drar faktiskt mer på bredden, även om det inte uppmärksammas på samma sätt som på en kort o tjock
Jag har kikat på nätet o testat, bla dessa modeller :
Toyota Urcan Crusier(säljs ej längre)
Subaru xv,
honda hrv,
toyota chr, testade, liten bil,cool, lite för smala säten, alldeles för trångt baktill. Men den skulle ev kunna funka för 2 personer med små barn.
toyota hrv4, testade, sitter bra, även om bilen känns liten invändigt.
bmw x1, testade, för smala säten(även med standard-sätet som inte är sportmodell)
Golf sportsvagon, testade, helt ok!
Tiguan, superb bil, men onödigt stor bil för mig i övrigt.
Skoda Kodiaq, wow, stor bil, snygg invändigt, men alldeles för stor för mig, o fel prisklass för mig.
xc60, kanon, men dyr
xc70, Audi alltrack, Passat alltrack osv, nä, köper hellre SUV som t.ex xc60 än "Hög kombi"
x3, kanon, men dyr
Min fråga, finns det någon mindre hög bil, som fortfarande har normala säten? ...inte så jäkla smala. Golf sportsvagon är det bästa hitintills.
Klicka här för att svara