Byggahus.se
Känner att jag måste ånga av mig lite och vem är inte bättre att ta emot det som alla underbara följare på detta forum.
Internethandel i all ära, handlar mycket på nätet och det fungerar för det mesta bra - Största problemen ligger främst hos företagen som levererar våra härliga inköp hem till dörren. Ni vet vilka jag menar....

Men är det just nu helt enkelt FÖR mycket som handlas online och butikerna helt enkelt inte hinner med?
Gjorde som de flesta svenskar och spenderade ett par slantar under Black Friday och Cyber Monday som tyvärr, är en dålig kopia av originalet i USA där priserna verkligen halveras på det mesta.
I Sverige kan vi se det som en vanlig REA, men hysterin finns där trots allt.

Här är nu mina problem:

- Beställde ett Makita Kombo kit med skruvdragare, jag har flera men vad skadar två till. Beställning genomfördes på fredagen från en svensk ÅF och redan måndag har jag en avi om att paketet finns på lokala ICA. Glad i hågen går jag ned på ICA för att direkt inse att en Systainer inte ryms i kartongen som anlänt. Påpekar detta för personalen att något måste vara fel men mitt namn är på kartongen. Öppnar kartongen för att finna en Makita 18v Dammsugare. :thinking:
Mailar onlinebutiken direkt - Nu 11 dagar senare har jag inte fått någon respons.

- Beställde kläder från en Svensk återförsäljare baserat på den storleksguide som fanns på hemsidan, kläderna anländer och är helt fel storlek. Ändå så anstränge jag mig med måttband för att verkligen mäta alla delar av min kropp - Vissa delar överraskade. Mailar butiken direkt om att jag önskar en mindre storlek. Såhär 10 dagar senare har jag fått NOLL respons och mitt frustration har nu övergått till en retur snarare än ett byte.
30 dagars bytesrätt är nu nere på 20 - Så mycket för den tjänsten.

- Beställde även ett par reservdelar online som skulle till synes finns i lager, med hämtning i en lokal butik i stan. Får en orderbekräftelse att det kommer ett mail när produkterna finns klara för avhämtning. Idag 12 dagar senare så har jag fortfarande inte fått någon form av mail som beskriver att det finns något att hämta.

Skall det vara så här? Jag känner mig på riktigt fly förbannad och det är en hel del del pengar på vift för saker som inte anlänt, vilseletts eller inte levererats alls.

Fliker in igen att detta är från 2 stora SVENSKA webbutiker på separata områden samt från en butik med Webshop här i stan.

nä, det här med julhets, black friday och cyber monday är bara skit!
 
Mått på kläder är svårt. Det blir fel även med måttband, det är en nackdel med online man får ta. Allt annat du skriver är oacceptabelt och det är bara ligga på, vara jobbig!
 
BirgitS
Mejla inte utan ring.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Mejla inte utan ring.
Du har en poäng helt klart - Satt i 25 min telefonkö idag för att komma fram till en helt annan leverantör som missat på pappersarbetet till en statlig myndighet och när jag väl fick tid att ringa till en av ovanstående så var klockan efter 1400 och hänvisades att återkomma på måndag efter 1000.... :confused:
 

Bästa svaret

slacker slacker skrev:
när jag väl fick tid att ringa till en av ovanstående så var klockan efter 1400 och hänvisades att återkomma på måndag efter 1000.... :confused:
Ibland undrar man hur långa kafferaster de tar...
 
Tillägger att efter email Nr.2 så återkopplade en leverantör och problemet blir löst under måndagen!
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ibland undrar man hur långa kafferaster de tar...
Lunch 1200-1300....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.